پیش‌بینی بازار نانوکامپوزیت‌ها

ارزش بازار جهانی نانوکامپوزیت‌ها در سال ۲۰۰۶ حدود ۷/۳۳ میلیون دلار بود پیش‌بینی می‌شوداین میزان تا سال ۲۰۱۳ به ۶/۱۴۴ میلیون دلار افزایش یابد. برای تسریع توسعه‌ی بازار این مواد، تفکیک چالش‌های اقتصادی و فنی موجود ضروری است.

ارزش بازار جهانی نانوکامپوزیت‌ها در سال ۲۰۰۶ حدود ۷/۳۳ میلیون دلار بود پیش‌بینی
می‌شوداین میزان تا سال ۲۰۱۳ به ۶/۱۴۴ میلیون دلار افزایش یابد. برای تسریع
توسعه‌ی بازار این مواد، تفکیک چالش‌های اقتصادی و فنی موجود ضروری است.
نانوکامپوزیت‌ها در مرحله‌ی چالش‌برانگیز چرخه‌ی حیات خود قرار داشته و از
مرحله‌ی نوآوری به مرحله‌ی رشد حرکت می‌کنند. تفکیک چالش‌های اقتصادی و فنی
موجود، در میان‌مدت و بلند مدت باعث تسریع توسعه‌ی بازار این مواد خواهد شد.
بر اساس براورد Frost & Sullivan، ارزش بازار نانوکامپوزیت‌ها در سال ۲۰۰۶ حدود
۷/۳۳ میلیون دلار بود و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۳ به ۶/۱۴۴ میلیون دلار
افزایش یابد.
همینک قیمت‌های بالای نانوذرات (مانند نانولوله‌ها و نانوفیبرها) باعث شده تا
بسیاری از مصرف‌کنندگان نهایی از نانوکامپوزیت‌ها استفاده نکنند. قیمت واحد و
هزینه کل مصرف نانوکامپوزیت‌ها باید کاهش یابد تا این مواد برای بازارهای مختلف
مقرون‌به‌صرفه باشند.
در عین حال به‌رغم تحقیق و توسعه‌های موجود، چالش‌های فنی بسیاری از جمله
انتشار نانوذرات در رزین‌ها وجود دارد. این مسائل و دیگر مسائل فنی مشابه، مانع
توسعه نانوکامپوزیت‌ها خواهند شد.
تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، چالش اصلی عرضه‌کنندگان نانوکامپوزیت‌ها به بازار
است. عرضه‌کنندگان از تکرار موفقیت‌های خود در زمینه تجاری‌سازی یافته‌های
تحقیقاتی و تولید انبوه محصولات در زمینه‌ی نانوکامپوزیت‌ها ناتوانند.
به نظر می‌رسد شرکت‌های مختلف برای موفقیت در این بازار باید با ایجاد پیمان‌ها
و برقرای روابط قدرتمند با یکدیگر در طول زنجیره‌ی عرضه، بستر مناسبی را برای
برقراری ارتباط بین تولیدکنندگان نانوذرات با مصرف‌کنندگان نهایی فراهم کنند.

در این گزارش فهرستی از تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان نهایی و سایر ذی‌نفعان
صنعتی به همراه آخرین تجزیه و تحلیل‌ها در زمینه‌ی بازار جهانی نانوکامپوزیت‌ها
ارائه شده‌است.
برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی

http://www.frost.com
مراجعه نمایید.