حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین المللی نانو فناوری ۲۰۰۹ ژاپن

شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین المللی فناوری نانو ۲۰۰۹ ژاپن که در محل نمایشگاه‌های بین المللی بیگ سایت در توکیو بزرگزار شد، حضور یافتند.
شرکت‌های بسپار نانو بن، نانو پارس اسپادانا، نانوساختار آسیا، نانوسیستم پارس و همچنین پژوهشگاه صنعت نفت از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.


شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین المللی “نانو فناوری ۲۰۰۹ ژاپن” که در محل نمایشگاه‌های بین المللی “بیگ سایت” در توکیو بزرگزار شد، حضور یافتند.
در این نمایشگاه که از بزرگترین نمایشگاه‌های سالانه جهان در زمینه فناوری نانو است، نهصد و پنج غرفه و ششصدو شش شرکت کننده از بیست و یک کشور از جمله ایران حضور داشتند.
شرکت‌های بسپار نانو بن، نانو پارس اسپادانا، نانوساختار آسیا، نانوسیستم پارس و همچنین پژوهشگاه صنعت نفت از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.
دکتر سید” عباس عراقچی ” سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در این زمینه گفت: این حضور مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در عرصه نانوفناوری، نماد و نشاندهنده آن است که دانشمندان و جوانان متخصص و متعهد ایرانی امروز موفق شده اند مرزهای دانش را یکی پس از دیگری درنوردند.
عراقچی با اشاره به حضور شرکت‌های بزرگ و فعال در عرصه نانوفناوری از کشورهای بزرگ صنعتی نظیر استرالیا، آمریکا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، سوئیس، کره جنوبی، روسیه ، کانادا ، فرانسه و ژاپن گفت: برای من باعث غرور و افتخار بود که از نمایشگاه نانوفناوری ژاپن و غرفه ایران دیدن و حضور شرکت‌های ایرانی فعال در عرصه نانوفناوری کشورمان را در این نمایشگاه از نزدیک مشاهده کنم.
در میان ۲۱ کشور حاضر در نمایشگاه بین المللی نانوفناوری ۲۰۰۹ ژاپن، جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مسلمانی است که توانسته است در این نمایشگاه حضور یابد و دستاوردهای خود را در این عرصه که قابل رقابت با مشابه‌های خارجی است،ارایه کند.
عراقچی در این زمینه گفت: موجب عزت ، افتخار و غرور ماست که مشاهده می کنیم در بزرگترین و مهمترین نمایشگاه بین المللی مرتبط با فناوری نانو در جهان که با حضور ۲۱ کشور که ۲۰ کشور از این تعداد از جمله کشورهای درجه یک صنعتی و پیشرفته جهان هستند ، جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور اسلامی شرکت کننده در نمایشگاه و کشوری که توانسته خودش را در سطح کشورهای پیشرفته جهان از نظر علمی قرار دهد، حاضر شده است.
بیش از ۴۷هزار نفر در طول سه روز از این نمایشگاه دیدن کردند.