تلاش روسیه برای همکاری با شرکت‌های آمریکایی درحوزه فناوری‌نانو

ستاد فناوری‌نانوی روسیه به دنبال انجام مذاکرات با شرکت‌های معروفی چون اینتل، هیولت پاکارد و سایر شرکت‌ها مطرح در زمینه فناوری‌های نوین است تا زمینه همکاری شرکت‌های روسی فعال در زمینه فناوری‌نانو را با آنها فراهم کند.

ستاد فناوری‌نانوی روسیه ( Rusnano)) برای توسعه سریع فناوری‌نانو در این کشور قصد دارد تا از پتانسیل شرکت‌های مطرح دنیا در حوزه‌های گوناگون بهره‌برداری کند. به همین منظور مسوولین این ستاد با سفر به کشورهای مختلف، به دنبال جلب موافقت شرکت‌های آنها برای همکاری با روسیه، در زمینه توسعه این فناوری هستند.

چندی پیش، الکساندر لوسیوکوو، معاون رییس ستاد فناوری‌نانوی روسیه در نشستی که در تورنتوی کانادا در زمینه تامین مالی شرکت‌های نوپای فناوری‌نانو برگزار شده بود، اعلام کرد که ستاد فناوری‌نانوی روسیه، بیش از ۱۰۰ شرکت کانادایی فعال در زمینه فناوری‌نانو را شناسایی کرده و تا اواخر بهار سال جاری میلادی، تصمیم‌گیری خواهند کرد که در کدام یک از این شرکت یا شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کنند.

در راستای ادامه این رویکرد، هیاتی از ستاد فناوری‌نانوی روسیه برای شرکت در همایش فناوری‌نانوی ۲۰۰۹ در هوستون عازم ایالات متحده آمریکا شده‌اند.

هیات روسی به دنبال انجام مذاکرات با شرکت‌های سرشناسی چون اینتل، هیولت پاکارد و سایر شرکت‌ها مطرح در زمینه فناوری‌های نوین است تا زمینه همکاری شرکت‌های روسی فعال در زمینه فناوری‌نانو را با آنها فراهم کند.

ستاد فناوری‌نانوی روسیه برای تحقق درآمد ۱۰۰۰ میلیارد روبلزی خود در حوزه فناوری‌نانو تا سال ۲۰۱۵، تلاش‌های گسترده‌ای برای ارتقای همکاری‌های بین‌المللی آغاز کرده‌اند. رسالت اصلی Rusnano تضمین پیشگامی روسیه در بازار فناوری‌نانو است.