سرمایه‌گذاری برای تجاری‌سازی کاربردهای نانوزیست‌فناوری

مرکز زیست‌فناوری کارولینای شمالی، برای توسعه پتانسیل تجاری تحقیقات نانوزیست‌فناوری در دانشگاه‌های مختلف این ایالت، کمک ۵/۲ میلیون دلاری خود به مرکز نوآوری در نانوزیست‌فناوری (COIN) را تاییدکرد.

بنا بر گزارشی که گرام اُنیل و دِ

مرکز زیست‌فناوری کارولینای شمالی، برای توسعه پتانسیل تجاری تحقیقات نانوزیست‌فناوری در دانشگاه‌های مختلف این ایالت، کمک ۵/۲ میلیون دلاری خود به مرکز نوآوری در نانوزیست‌فناوری (COIN) را تاییدکرد. این میزان حمایت، طی مدت ۴ سال به این مرکز اعطا خواهد شد.

نانوزیست‌فناوری یک رشته‌ی جدیدی است که پتانسیل ایجاد تغییر در صنایع مختلف از نساجی گرفته تا ادوات پزشکی را دارد.

COIN به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات نانوزیست‌فناوری در آزمایشگاه‌های کارولینای شمالی کمک خواهد کرد. در حال حاضر شرکت‌های این ایالت در زمینه نانوموادی که با انتقال ژن‌های جدید به سلول‌های خاص، بیماری‌ها را درمان می‌کنند، فعالیت می‌کنند.

گرنت ۴ ساله به COIN به حمایت ۱۰۰ هزار دلاری سال گذشته مرکز زیست‌فناوری اضافه شده است. این منابع مالی برای جذب مدیر اجرایی، توسعه طرح کسب‌و‌کار، و ارتقای تجهیزات مرکز زیست‌فناوری، صرف گردید. با این منابع مالی جدید، COIN یک مجموعه مستقل ایجاد خواهد کرد.

همکاران اصلی این پروژه: دانشگاه فنی و کشاورزی کارولینای شمالی، دانشگاه کارولینای شمالی در گرینسبرو، و دانشگاه ویک فارست هستند.

موفقیت COIN در گرو همکاری با مراکز و دانشگاه‌های فعال در زمینه تحقیق و توسعه علم و فناوری‌نانو است. این همکاری سه جانبه، یک همکاری توسعه اقتصادی غیرانتفاعی است که با اعطای کمک‌های مالی و فضای اداری، به دنبال توسعه فناوری‌نانو در این ایالت است.

رسالت این همکاری، مرتبط کردن ذینفعان مختلف نانوزیست‌فناوری مانند: محققان دانشگاهی و صنعتی، کارآفرینان، مدیران و سرمایه‌گذاران است. این مرکز از نانوزیست‌فناوری برای ایجاد ارزش افزوده، رفع نیازهای بازار، حل مسائل اجتماعی و کمک به بشریت استفاده خواهد کرد. نتایج این فعالیت‌ها اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی برای ایالت کارولینای شمالی است.