سرمایه‌گذاری ۶/۱۰ میلیارد دلاری روسیه در فناوری‌نانو

به گفته دمیتری مدودف، رییس جمهور فدراسیون روسیه، این کشور تا سال ۲۰۱۵، مبلغ ۳۱۸ میلیارد روبل در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته دمیتری مدودف، رییس جمهور فدراسیون روسیه، این کشور تا سال ۲۰۱۵، مبلغ ۳۱۸ میلیارد روبل (۶/۱۰ میلیارد دلار) در زمینه تحقیق و توسعه فناوری‌نانو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گفته‌ی وی، روسیه با داشتن اهداف آرمانی و از طریق الگوبرداری از تجارب خارجی در توسعه بازار داخلی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی، به دنبال تبدیل شدن به پیشگام فناوری‌نانو در دنیا است. به گفته‌ی وی، میزان ارزش فروش محصولات فناوری‌نانو در این کشور تا سال ۲۰۱۵ به ۹۰۰ میلیارد روبل (۳۰ میلیارد دلار) خواهد رسید.

مدودف خاطرنشان کرده است که روسیه با داشتن پتانسیل فکری، مهارت‌های سازمانی و منابع مالی لازم، توانایی پیشگامی در عرصه علم و فناوری‌نانو را دارد. وی اظهار امیدواری کرد که این کشور بتواند فناوری‌نانو را در این کشور تبدیل به صنعت نانو کرده تا از این طریق آن را به یکی از بخش‌های اقتصادی قدرتمند در روسیه تبدیل کند.

در حال حاضر یکی از مشکلات روسیه در زمینه فناوری‌نانو فقدان نیروی انسانی ماهر در این زمینه است. به اعتقاد کارشناسان، این کشور در حوزه فناوری‌نانو به ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نیروی کار ماهر نیاز دارد. فقدان نیروی انسانی لازم، یکی از موانع اصلی توسعه فناوری‌نانو در کشور روسیه محسوب می‌شود.