اجرای برنامه آموزش فناوری‌نانو در کشور کلمبیا

سازمان خدمات آموزش ملی کشور کلمبیا (SENA) به‌تازگی، با انتخاب برنامه آموزش فناوری‌نانوی NanoProfessor، به‌دنبال توسعه‌ی آن برای دانشجویان و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان است.

سازمان خدمات آموزش ملی کشور کلمبیا (SENA) به‌تازگی، با انتخاب برنامه آموزش فناوری‌نانوی NanoProfessor، به‌دنبال توسعه‌ی آن برای دانشجویان و دانش‌آموزان مقطع دبیرستان بوده تا از این طریق آنها را برای مسیر کارراهه‌ی شغلی خود آماده کند. برنامه ™NanoProfessorکه به شرکت NanoInk تعلق دارد، بر آموزش عملی علم و فناوری‌نانو برای دانشجویان مختلف تمرکز دارد.

کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی بعد از برزیل و آرژانتین و پرو است.

SENA، این برنامه‌ی آموزشی را از طریق نمایندگی NanoInk در کشور کلمبیا خریداری کرده است. برنامه آموزشی فوق، از مراکز آموزشی پایتخت این کشور شروع شده و به تدریج در شهرهایی مانند مدلین، پرریا و ال‌اسپینال توسعه خواهد یافت.

به اعتقاد مقامات کلمبیایی، ویرایش جدید برنامه‌ی آموزشی فناوری‌نانوی NanoProfessor، برای دوره‌های مختلف علم و فناوری این کشور، بستر مناسبی فراهم می‌کند تا دانشجویان رشته‌های مختلف در عین اینکه با تجهیزات مربوط به علم و فناوری‌نانو کار می‌کنند، با کاربردهای این فناوری نوظهور نیز آشنا شوند. این کشور به‌دنبال تدوین برنامه جامع آموزش فناوری‌نانو برای شهر بوگوتا و سایر شهرهای این کشور است.

هدف کشور کلمبیا از اجرای برنامه آموزش فناوری‌نانو، تبدیل شدن به یکی از پیشگامان جهانی در زمینه توسعه، رشد و نوآوری فناوری‌نانو است.