انتشار نقشه دارایی‌های فناوری‌نانو در ایالت آلبرتا

نقشه‌ی دارایی‌های فناوری‌نانو که به‌تازگی منتشر شده است، منابع، تسهیلات، متخصصان و کسب و کارهای پیشگام فعال در حوزه علم و فناوری‌نانو را نشان می‌دهد.

نقش‌آفرینان حوزه علم و فناوری‌نانو در ایالت آلبرتای کانادا، صاحب نقشه دارایی‌های فناوری‌نانو شده‌اند.

کتابچه‌ی دارایی‌های فناوری‌نانو که به تازگی منتشر شده است، منابع، تسهیلات، متخصصان و کسب و کارهای پیشگام فعال در حوزه علم و فناوری‌نانوی ایالت آلبرتا را نشان می‌دهد.

این نقشه توسط موسسه (Innovates – Technology Futures (AITF آلبرتا با همکاری واحد کسب و کار نانوی آن تهیه شده است. درکتابچه‌ی جدید، بیش از ۹۰ محقق، تسهیلات، کسب و کار‌ها و برنامه‌های فناوری‌نانوی موجود در این ایالت تشریح شده است.

کتابچه‌ی مذکور به صورت آنلاین در نشانی nanoAlberta.ca موجود است. نقشه دارایی‌های فناوری‌نانو، تمام منابع نانوی ایالت آلبرتا را در خود جای داده است.

هدف از انتشار این نقشه، افزایش همکاری و توسعه تجاری‌سازی کاربردهای مختلف علم و فناوری‌نانو در این ایالت است.

نقشه جدید، بخش‌های صنعتی مهم ایالت آلبرتا مانند سلامت، زیست‌فناوری، کشاورزی، جنگل‌داری، انرژی و محیط زیست را پوشش داده و چگونگی تاثیر فناوری‌نانو بر رشد و توسعه آنها را تشریح کرده است.

نقشه دارایی‌ها، آخرین ویرایش تلاش‌های AITF برای توسعه راهبرد فناوری‌نانوی ایالت آلبرتا بوده که هدف آن تشویق سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در توسعه فناوری‌نانو تا سال ۲۰۲۰ است.

لازم به ذکر است ایالت آلبرتا راهبرد فناوری‌نانوی خود را در سال ۲۰۰۷ میلادی و با بودجه ۱۳۰ میلیون دلار برای یک دوره ۵ ساله آغاز کرده است. در حال حاضر این ایالت، یکی از پیشگامان تحقیق و توسعه فناوری‌نانو در کانادا است.