استقبال بیمارستان الغدیر از پانسمان‌های حاوی نانوذرات نقره

بیمارستان الغدیر تهران از پانسمان‌های ضد باکتری تولیدی شرکت پژوهشگران نانوفناوری با نام تجاری AgCoat، جهت معالجه بیماران دیابتی با زخم‌های عفونتی استقبال کرد.

بیمارستان الغدیر تهران از پانسمان‌های ضد باکتری تولیدی شرکت پژوهشگران نانوفناوری با نام تجاری AgCoat، جهت معالجه بیماران دیابتی با زخم‌های عفونتی استقبال کرد.

به گفته مسئولین شرکت پژوهشگران نانوفناوری، مواد سازنده این پانسمان پارچه نایلون و نانو پودر فلزی نقره است و با استفاده از این محصول دیگر نیازی به پماد آنتی بیوتیک نیست. کارشناسان این شرکت از دیگر مزایای این پانسمان به قابلیت تعویض هر ۷ تا ۱۰ روز یکبار و قابلیت تغییر رنگ پانسمان هنگام سررسید زمان تعویض اشاره کردند؛ رنگ اولیه این پانسمان طوسی رنگ بوده و به مرور به رنگ سفید تغییر پیدا می‌کند، رنگ سفید نشانه تعویض پانسمان است. از سویی در صورت وجود عفونت در محل زخم، نقره موجود در پانسمان به مرور در آن آزاد شده سبب از بین بردن عفونت می‌شود.

مزیت این پانسمان نسبت به محصولات مشابه بدون کاربرد فناوری نانو، کاهش دوره نقاهت به یک سوم زمان معمول و نیز کاهش درد ذکر شده است. استفاده از این پانسمان برای لباس زیر به منظور پیشگیری و یا درمان عفونت نیز از جمله مواردی است که از سوی تولید کنندگان آن بیان شده است.

طبق گفته مسئولین این شرکت  پانسمان زخم AgCoat با همکاری شرکت داروسازی عماد تهیه شده است و دارای مجوز وزرات بهداشت است. همچنین منسوجات تولیدی شرکت پژوهشگران نانوفناوری از جمله AgCoat و Silverpants، که نوعی لباس ضد باکتری است که از فناوری به کار برده شده در AgCoat در تولید آن استفاده شده، به بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شهر تهران ارائه شده است.