نمایشگاه توانمندی‌های ایران در سوریه برگزار شد

نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران در روزهای ۱۶ الی ۲۱ بهمن ماه ۸۹ همزمان با ایام دهه فجر، با هدف بازاریابی محصولات فناوری‌های پیشرفته، در کشور سوریه برگزار شد.

نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران در روزهای ۱۶ الی ۲۱ بهمن ماه ۸۹ همزمان با ایام دهه فجر، با هدف بازاریابی محصولات فناوری‌های پیشرفته، در کشور سوریه برگزار شد. در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه فناوری نانو حضور پیدا کرده و به ارائه انواع تجهیزات و نانومواد تولید شده در داخل کشور، پرداختند.

 

شرکت‌های نانوسیستم پارس، شرکت صدور احرار شرق، شرکت کفا، شرکت فناوران نانومقیاس، شرکت فیلتر بهران، شرکت یارنیکان صالح و شرکت پیام آوران فناوری نانو فردانگر، با ارائه محصولاتی از جمله دستگاه میکروسکوپ STM، کود نانو کلات آهن خضراء، دستگاه الکتروریسی، دستگاه اسپاترینگ، دستگاه لایه نشانی و دستگاه انفجار الکتریکی، از جمله شرکت‌های حاضر در بخش شرکت‌های فعال در زمینه فناوری نانو این نمایشگاه بودند.

 

همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته ایران، اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، یک دستگاه نانوسکوپ ساخت ایران را به نمایندگی از طرف دکتر احمدی نژاد، به رئیس جمهور سوریه اهدا کرد. شایان ذکر است در یکسال گذشته هدایایی از محصولات فناورانه ایران از سوی ریاست جمهوری به مقامات سایر کشورها اهدا شده است.

 

گفتنی است در حاشیه این نمایشگاه نشستی، پیرامون توانمندی‌های ایران در زمینه فناوری نانو با حضور دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو کشور برگزار گردید. در این جلسه سخنرانی، ۲۰۰ نفر از مدیران دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و نهادهای فعال در زمینه فناوری نانو کشور سوریه شرکت داشتند. همچنین در جلسه پرسش و پاسخی که به صورت جداگانه برگزار شد، دکتر سرکار به سوالات حاضران پاسخ داد. مذاکرات در خصوص فروش سه دستگاه الکتروریسی، لایه نشانی و دستگاه انفجار الکتریکی، به عنوان برخی از دستاوردهای این نمایشگاه ذکر شده است.

 

ایده برگزاری نمایشگاه‌های دایمی ارایه دستاوردهای فناوری‌های پیشرفته در سایر کشورها، پس از بازدید رئیس جمهوری سوریه از نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته کشور در مهرماه سال جاری و ابراز تمایل دولت سوریه به برگزاری نمایشگاه مشابهی در آن کشور، شکل گرفته بود.