درخواست روس‌نانو برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌نانو

چیوبایس که در نشست سالانه انجمن ناجیان کسب و کار در مسکو سخنرانی می‌کرد، از این سرمایه‌گذاران خواست به حوزه نوظهور فناوری‌نانو توجه نمایند.

ستاد فناوری‌نانوی روسیه (روس‌نانو)، اولین شرکت دولتی روسیه است که به‌طور کامل مجددا سازماندهی شده است. ساختار جدید روس‌نانو، در ۱۱ ماه مارس سال جاری میلادی به‌عنوان یک شرکت سهامی عام باز ثبت گردید.

تغییرات ایجاد شده در ساختار و جایگاه روس‌نانو، این شرکت را قادر خواهد ساخت تا فعالیت‌های خود را پویاتر و اثربخش‌تر کرده و فعالیت‌های خود را عمدتا بر تحقق نتایج کسب و کاری، متمرکز ساخته و زیرساخت‌های توسعه صنعت فناوری‌نانو را ایجاد کند.

آناتولی چیوبایس، مدیر عامل شرکت روس‌نانو، به‌تازگی از ناجیان کسب و کار (angel investors) درخواست کرده است تا منابع مالی خود را در پروژه‌های منطقه‌ای فناوری‌نانو سرمایه‌گذاری نمایند.

ناجیان کسب و کار، سرمایه‌گذارانی هستند که منابع مالی شخصی خود را در پروژه‌های جدید و در مراحل آغازین توسعه آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا از منافع آتی آنها بهره‌مند شوند. حجم سرمایه‌گذاری ناجیان کسب و کار از چند هزار یورو تا یک میلیون یورو متفاوت است.

چیوبایس که در نشست سالانه انجمن ناجیان کسب و کار در مسکو سخنرانی می‌کرد، از این سرمایه‌گذاران خواست به حوزه نوظهور فناوری‌نانو توجه نمایند.

وی خاطر نشان کرد که شرکت روس‌نانو از سرمایه‌گذارانی که در شرکت‌های نوپای فناوری‌نانو سرمایه‌گذاری کنند، از نظر مالی و سیاست‌گذاری حمایت خواهد کرد. به گفته وی، روس‌نانو به دنبال این است تا ارزش بازار محصولات فناوری‌نانو در روسیه تا سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.