پنجمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های صنعتی سال ۱۳۹۰

ستاد توسعه فناوری نانو، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، که در روزهای ۴ الی ۷ مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد. این پنجمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ است.

ستاد توسعه فناوری نانو، در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، که در روزهای ۴ الی ۷ مرداد ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، حضور پیدا کرد. ستاد با حضور در این نمایشگاه، علاوه بر تعامل با مراکز حاضر، به معرفی فعالیت‌های صورت گرفته مرتبط با فناوری نانو در زمینه صنعت ساختمان، همچون نانوافزودنی‌های بتن، رنگ‌های ساختمان مبتنی بر فناوری نانو، سلول‌های خورشیدی جدید، روکش‌های ضد آب و لک دیوارها و کاشی‌های آنتی‌باکتریال پرداخت.

 

همچنین در این نمایشگاه ۴۵ درخواست مشارکت از سوی بازدیدکنندگان به غرفه ستاد نانو ارایه شد که عمده درخواست‌های ارایه‌شده مرتبط با استفاده از نانومواد در صنعت بتن، رزین‌ها و نانو پوشش‌های مورد استفاده در سنگ‌ها، کاربرد پوشش‌های خود تمیزشونده و عایق‌های حرارتی در ساختمان بوده است.

 

لازم به‌ذکر است، ستاد نانو، با هدف توسعه کاربردهای فناوری نانو در بخش صنعت، معرفی حمایت‌های ستاد نانو از ورود شرکت‌ها به حوزه فناوری نانو همچون بحث اعتبارسنجی، استاندارسازی محصولات مبتنی بر فناوری نانو و ورود محصولات به بازار فروش و تبادل دانش فنی بین محققین داخل و خارج کشور در زمینه فناوری نانو، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

گفتنی است، این پنجمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های تخصصی مرتبط با فناوری نانو در سال ۱۳۹۰ است. از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی‌ که ستاد نانو در سال جاری با حضور در آنها به معرفی کاربردهای فناوری نانو پرداخته بود می‌توان به «سومین نمایشگاه بین‌المللی صرفه جویی انرژی و مدیریت الکترونیک شهری»، «نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی»، «نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی و صنایع وابسته (Agro food)» و «دومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات عایق‌های رطوبتی، حرارتی، نوری، صوتی، خوردگی و صنایع وابسته» اشاره داشت.