معرفی فناوری نانو در نمایشگاه صنعت آب و فاضلاب

ستاد توسعه فناوری نانو، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب، که در روزهای ۱۴ تا ۱۷ مردادماه سال جاری، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده‌بود، حضور پیدا کرد. این ششمین حضور ستاد در نمایشگاه‌های تخصصی در سال ۱۳۹۰ بوده است.

ستاد توسعه فناوری نانو، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب، که در روزهای ۱۴ تا ۱۷ مردادماه سال جاری، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شده‌بود، حضور پیدا کرد. توسعه کاربردهای فناوری نانو در بخش صنعت آب و فاضلاب، تسهیل ورود محصولات به بازار فروش و تبادل دانش‌فنی بین محققین داخل و خارج کشور در زمینه فناوری نانو، از جمله اهداف حضور ستاد در این نمایشگاه بیان شده است.

 

ستاد نانو به همراه شرکت‌های گروه صنعتی وحید و کیمیاگران تصفیه آب با حضور در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب به معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب و فاضلاب از جمله کاربرد نانوذرات در تصفیه آب، نانوفیلتراسیون و نانوغشاهای جاذب فلزات سنگین پرداخت. همچنین در کنار معرفی کاربردهای فناوری نانو در صنعت آب وفاضلاب، دو طرح تامین آب شرب شهر ملاثانی با استفاده از نانوفیلتراسیون و راه‌اندازی و بهره‌برداری واحد پایلوت نانوفیلتراسیون تصفیه آب رودخانه کارون نیز از سوی ستاد معرفی شد.

 

گفتنی است، «هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و فاضلاب»، ششمین حضور ستاد نانو در نمایشگاه‌های تخصصی در سال ۱۳۹۰ بوده است. از دیگر نمایشگاه‌های تخصصی که ستاد نانو در سال جاری در ‌آنها حضور یافت می‌توان به «یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان»، «سومین نمایشگاه بین‌المللی صرفه‌جویی انرژی و مدیریت الکترونیک شهری» و «نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی» اشاره داشت.