دبیر ستاد نانو: ما تحریم‌ها را به تهدید برای دشمنان تبدیل می‌کنیم

پنج دستاورد جدید در حوزه فناوری نانو، صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری رونمایی شدند. در این مراسم دکتر سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص فعالیت‌های انجام شده در عرصه فناوری نانو در کشور توضیحاتی ارائه داد.

تلاش برای کسب جایگاهی تاثیر گذار برای <a target="_blank" href="http://statnano.com/index.php?ctrl=country&action=country_profile&id=105&lang=1">ایران</a>

پنج دستاورد جدید در حوزه فناوری نانو، صبح امروز با حضور رئیس جمهور در محل نهاد ریاست جمهوری رونمایی شدند. در این مراسم دکتر سعید سرکار دبیرستاد توسعه فناوری نانو در خصوص فعالیت‌های ستاد در خصوص توسعه فناوری نانو در کشور توضیحاتی ارائه داد.

 

دکتر سرکار با اشاره به تحریم‌های موجود در زمینه فناوری‌های پیشرفته از برنامه‌ریزی ستاد برای مقابله با این تحریم‌ها خبر داد و گفت: «تاکنون ۲۴ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی در کشور فعالیت می‌کنند که این شرکت ها ۳۰ مورد از تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته فناوری نانو را در کشور ساخته‌اند». وی تاکید کرد: «ما تحریم‌ها را به تهدید برای دشمنان تبدیل می‌کنیم». ایشان در تشریح این موضوع بیان کرد، تحریم‌ها باعث شده است ما مجبور به ساخت همه نیازمندی‌های خود در فناوری‌های پیِشرفته باشیم و با ساخت این تجهیزات، در آینده بخشی از بازارهای جهانی این فناوری‌ها که به صورت انحصاری در اختیار کشورهای صنعتی قرار دارد، در اختیار شرکت‌های ایرانی خواهد بود.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در خصوص جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی گفت: «ما تلاش داریم در حوزه فناوری نانو جایگاه و رتبه‌ای در جهان کسب کنیم که ایران را به یکی از کشورهای تاثیرگذار در این عرصه تبدیل کند و اگر در آینده کلوبی از کشورهای پیشرو در فناوری نانو تشکیل شد، ایران یکی از اعضای اصلی و موثر آن باشد، که کسب چنین جایگاهی تنها با تلاش محققین و متخصصین کشور و حمایت از فعالیت‌های آنها محقق خواهد شد.»

 

لازم به ذکر است، دستاوردهای رونمایی شده در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ارائه خواهند شد. علاقمندان می‌توانند با حضور در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران در روزهای ۱۳ الی ۱۷ مهر‌ماه سال جاری از دستاوردهای محققان در زمینه‌ فناوری نانو بازید نمایند.