حضور فعالان صنعت کشاورزی در جشنواره فناوری نانو

بخش کشاورزی و بسته بندی چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور شرکت‌های فعال در زمینه کاربرد فناوری نانو در صنعت کشاورزی، دستاوردهای خود را ارائه کرد. در این بخش شش شرکت تولیدی به ارائه محصولات و خدمات خود در زمینه فناوری نانو پرداخته‌اند.

بخش کشاورزی و بسته‌بندی چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو با حضور شرکت‌های فعال در زمینه کاربرد فناوری نانو در صنعت کشاورزی، دستاوردهای خود را ارائه کرد. در این بخش شش شرکت تولیدی به ارائه محصولات و خدمات خود در زمینه فناوری نانو پرداخته‌اند.

 

کمیته فناوری نانو وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های زیست‌پژوهان ملل (خاورمیانه)، صدور احرار شرق، فن‌آور سپهر پارمیس، فناور نانو پژوهش مرکزی و گیلان زاک از جمله نهاد‌های حاضر در بخش کشاورزی و بسته بندی جشنواره هستند که به ارائه محصولات خود در زمینه فناوری نانو پرداختند.

 

از جمله مهم‌ترین محصولات ارائه شده در بخش کشاورزی و بسته‌بندی جشنواره امسال می‌توان به نانوکیت تشخیص بیماری جاروک، نانو جاذب اتیلن، میکروکپسول‌ها و روغن‌های EC، هورمون‌های رشد، پلیمرهای زیست تخریب‌پذیر و شبکه‌ای، پوشش‌های هوشمند و خود پاک شونده و نانو کامپوزیت‌ها اشاره کرد. کودهای نانویی نیز از دیگر محصولاتی است که به صورت عمده در نمایشگاه امسال ارائه شده است. همچنین در این بخش فناوری‌ها و خدمات پس از برداشت محصولات باغی نیز ارائه شده است.  

 

شایان ذکر است، چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در روزهای ۱۳ تا ۱۷ مهرماه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران، پذیرای علاقمندان این فناوری خواهد بود.