شرکت نانوسایت؛ در لیست ۵۰ شرکت با رشد سریع در انگلستان

شرکت NanoSight از تولیدکنندگان پیشگام انگلیس در زمینه فناوری تعیین مشخصات نانوذرات، در سال ۲۰۱۱ میلادی در لیست۵۰ شرکت برتر انگلیس که دارای رشد بسیار بالایی هستند، قرارگرفته است.

شرکت مذکور در بین تمامی شرکت‌های فناوری منطقه ولز، غربی و جنوبی انگلیس، در حوزه زیست‌فناوری، از نظر میزان رشد، در رتبه نخست قرار گرفته است.

همچنین NanoSight به‌عنوان یکی از برندگان ۵۰۰ شرکت فناوری با رشد سریع EMEA 2011 در قاره اروپا، خاورمیانه و آفریقا انتخاب شده است. در قالب هر دو برنامه فوق، درصد رشد درآمد طی ۵ سال گذشته، به‌عنوان شاخص انتخاب شرکت‌های برتر مدنظر قرار گرفته است.

رشد شرکت نانوسایت طی ۵ سال گذشته، بالغ بر ۸۰۰ درصد بوده است و برای اولین بار در رتبه سی و هشتم لیست ۵۰ شرکت برتر انگلیس قرار گرفته است.

NanoSight در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط دکتر باب کر و جان نوو تاسیس شد. در ابتدا، این کسب و کار با حمایت مالی شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر وینچستر (Winchester)، Shackleton Ventures و Bristol و شبکه سرمایه‌گذاران و ناجیان جنوب غرب (SWAIN) و شرکت Lesmoir-Gordon, Boyle تاسیس گردید.

از سال ۲۰۰۵ میلادی میزان فروش شرکت NanoSight سالانه حدود ۷۰ درصد افزایش داشته و در حال حاضر حدود ۲۳ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند. بیش از ۹۰ درصد فروش شرکت مذکور در خارج از کشور انگلیس است.