چهارمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش برگزار شد

چهارمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش با حضور معاون فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، رئیس پژوهشگاه رنگ، رئیس دانشگاه امیرکبیر و جمعی از پژوهشگران و صنعتگران عرصه رنگ و پوشش در روزهای یکم تا سوم آذر‌ماه سال جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

چهارمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش با حضور معاون فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، رئیس پژوهشگاه رنگ، رئیس دانشگاه امیرکبیر و جمعی از پژوهشگران و صنعتگران عرصه رنگ و پوشش، اول آذر‌ماه سال جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

 

دکتر محمودرضا آقامیری، معاون علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور در این کنگره با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در معاونت، در خصوص نحوه حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فعال در عرصه رنگ و پوشش توضیحاتی بیان کرد. او در صحبت‌های خود همچنین با تاکید بر برخی فرازهای نقشه جامع علمی کشور، همکاری بین پژوهشگران و مراکز صنعتی را از عوامل پیشرفت در عرصه‌های علمی دانست.

از دیگر سخنرانان چهارمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش می‌توان به سخنرانی دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امیرکبیر و دکتر مرتضی ابراهیمی دبیر اجرایی کنگره اشاره کرد. به گفته دبیر اجرایی کنگره، در طول برگزای کنگره، بیش از ۱۶۰ مقاله ارائه شد که ۶۰ مورد آن به صورت ارائه شفاهی و۱۰۰ مقاله به‌صورت پوستر بوده. همچنین ۲۵ درصد از مجموع مقالات ارسالی در زمینه نانوپوشش‌ها و نانوذرات بوده است. پنج درصد مقالات ارائه‌شده به این کنگره نیز از سوی پژوهشگرانی از کشورهای مالزی، آلمان،‌ عراق و کانادا بوده است.

 

از جمله کارگاه‌های آموزشی برگزار شده در این کنگره نیز می‌توان به کارگاهی با عنوان نانوفناوری و پوشش‌ها اشاره کرد. لازم به ذکر است، در حاشیه برگزاری این کنگره نمایشگاهی از محصولات صنعتی، دانشگاهی و پژوهشی با حضور مراکز فعال در این عرصه برپا شد.

 

گفتنی است،‌ چهارمین کنگره بین‌المللی رنگ و پوشش با همکاری مراکزی چون موسسه رنگدانه و پوشش سطحی آلمان و پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ در روزهای اول تا سوم آذرماه سال ۱۳۹۰ در محل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.