آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو + سوالات

نخستین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو با حضور تعدادی از مدرسان و مروجان شرکت‌های ترویجی و آموزشی فناوری نانو، روز جمعه ۱۱ آذر ماه در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد. در این آزمون توانمندی علمی و مهارت داوطالبان در زمینه انتقال مفاهیم علوم و فناوری نانو مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفت.

نخستین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو با حضور تعدادی از مدرسان و مروجان شرکت‌های ترویجی و آموزشی فناوری نانو، روز جمعه ۱۱ آذر ماه در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.
در این آزمون توانمندی علمی و مهارت داوطالبان در زمینه انتقال مفاهیم علوم و فناوری نانو مورد ارزیابی و آزمون قرار گرفت. داوطلبانی که حد نصاب لازم در دو شاخص علمی و آموزشی را کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس را در سه سطح “مدرس تراز الف”، “مدرس تراز ب” و”مدرس تراز ج”، از کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت می‌کنند.
ستاد فناوری نانو از سال ۸۶ تا کنون به برگزارکنندگان سمینارهای علمی و ترویجی فناوری نانو در سطح دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش، مبالغی را به عنوان حمایت تشویقی پرداخت می‌کند. مطابق آیین نامه حمایتی ستاد (www.nano.ir/tarvij) ، کسانی می‌توانند از این حمایت‌ها برخوردار شوند که در سطح دانشجوی کارشناسی ارشد به بالا بوده، پایان نامه دوره تحصیلات تکمیلی آنها مرتبط با فناوری نانو باشد.در آینده نزدیک افرادی که دارای گواهی توانمندی تدریس باشند می‌توانند از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.
گفتنی است برگزاری این آزمون و تلاش برای ارتقای سطح علمی مدرسان دوره‌های آموزش آزاد فناوری نانو، مبتنی بر پیشنهاد تعدادی از شرکت‌های فعال در زمینه آموزش فناوری نانو، طراحی و به اجرا درآمده است.
اطلاع رسانی در خصوص برگزاری مجدد آزمون، برای سایر علاقمندان به فعالیت در زمینه ترویج و آموزش فناوری نانو، به زودی در سایت ستاد فناوری نانو انجام خواهد گرفت.
سوالات نخستین آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو در بخش تالار گفتگوی سایت ستاد نانو (تالار آموزش و آشنایی) قرار گرفته است و کاربران سایت می‌توانند پاسخ خود را با پاسخ‌های سایرین مقایسه کنند.