حضور موسسه‌خدمات‌فناوری‌ تا‌بازار در مرحله‌ملی‌جایزه(MAKE)

همایش مدیریت ارزش‌آفرین دانش، نوآوری و سرمایه‌ فکری و آخرین مرحله داوری و اعطای جایزه جهانی (MAKE) در روزهای ۶ و ۷ دی‌ماه با همکاری شبکه جهانی دانش و دانشگاه صنعتی شریف در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد. موسسه خدمات فناوری تا بازار ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو جهت شرکت در این رقابت‌ها، به‌عنوان عضو ناظر در مرحله ملی جایزه (MAKE) حضور یافت.

همایش مدیریت ارزش‌آفرین دانش، نوآوری و سرمایه‌ فکری و آخرین مرحله داوری و اعطای جایزه جهانی (MAKE) در روزهای ۶ و ۷ دی‌ماه با همکاری شبکه جهانی دانش و دانشگاه صنعتی شریف در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 

به‌دنبال استقبال سازمان‌های ایرانی از حضور در جایزه جهانی سازمان دانشی برتر موسوم به (MAKE) و ایجاد امکان عضویت شرکت‌های ایرانی در رقابت‌های آن، موسسه خدمات فناوری تا بازار ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو جهت شرکت در این رقابت‌ها، به‌عنوان عضو ناظر در مرحله ملی جایزه (MAKE) حضور یافت.

۲۶ سازمان ایرانی در نخستین دوره اعطای جایزه جهانی MAKE در ایران شرکت کردند که از این میان شرکت‌های تام ایران خودرو، فولاد مبارکه، سازه گستر سایپا، پژوهش فناوری پتروشیمی و شرکت لعاب ایران موفق به راه‌یابی به مرحله سوم و نهایی ارزیابی‌های جایزه (MAKE) در ایران شدند.

 

بنیاد جهانی MAKE از سال ۱۹۹۸ در پی بحث ۱۵ سازمان بین‌المللی مهم دنیا شامل جنرال موتورز و زیمنس در خصوص بهره‌گیری از مدیریت دانش و حمایت از استفاده از آن در سازمان‌ها ایجاد شد تا از طریق این بنیاد، میزان ایجاد ارزش افزوده بهره مندی از مدیریت دانش در سازمان‌ها اندازه گیری شود.

 

لازم به ذکر است، از سال ۹۸ تا کنون ۱۳ دوره جایزه (Most Admired Knowledge Enterpris(MAKE در سطح جهانی برگزار شده است و ۲۰۰۰ سازمان بزرگ دنیا در این رقابت شرکت می‌کنند. جایزه make هر ساله به شرکت‌هایی تعلق می‌گیرد که فعالیت دانش محور داشته باشند. این جایزه یکی از معتبرترین جایزه‌های جهانی در حوزه مدیریت دانش، نوآوری و سرمایه فکری به‌شمار می‌آید که هر ساله با رقابت تنگاتنگ سازمان‌های پیشرو IT، خودروسازی، نفت و گاز و… برگزار می‌شود. رقابت‌های مربوط به این جایزه به سه سطح ملی، قاره‌ای و جهانی نقسیم می‌شود و هر سال ۳ تا ۵ شرکت برتر ملی به سطح قاره‌ای سال آینده و ۳ شرکت برتر هر قاره به مرحله جهانی دور آینده راه پیدا می‌کنند.