سومین دوره آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو برگزار شد

سومین دوره آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو در تاریخ ۲۸ بهمن ماه برگزار شد. سوالات این آزمون به همراه سوالات دو آزمون قبل بر روی پایگاه اینترنتی ستاد در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.


کارگروه ترویج و آموزش عمومی فناوری نانو، سومین دوره آزمون توانمندی تدریس فناوری نانو را برگزار نمود. این آزمون در تاریخ ۲۸ بهمن ماه برگزار شد. هدف از برگزاری این آزمون، ارزیابی توانمندی علمی داوطلبان و مهارت آنها در زمینه انتقال مفاهیم علوم و فناوری نانو است.

 

تعداد سوالات این آزمون در هر دوره، ۱۷ سوال است که ۳ سوال آن مربوط به ارزیابی توانمندی علمی-آموزشی و ۱۴ سوال مربوط به ارزیابی علمی داوطلبان است. داوطلبانی که حد نصاب لازم را در دو شاخص علمی و آموزشی کسب کنند، گواهی توانمندی تدریس در سه سطح «مدرس تراز الف»، «مدرس تراز ب» و«مدرس تراز ج» از کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو دریافت خواهند کرد.

 

این آزمون سومین و آخرین آزمون برگزار شده در سال ۱۳۹۰ خواهد بود. علاقمندان به شرکت در آزمون بعدی توانمندی تدریس می‌توانند با شرکت در مسابقه ملی فناوری نانو و پاسخ‌گویی به سوالات بخش توانمندی تدریس، نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند. بدیهی است تنها پاسخ گویی به سه سوال علمی آموزشی مسابقه منجر به دریافت این گواهی نخواهد شد و داوطلبان لازم است همچون سایر آزمون‌های توانمندی، حدنصاب علمی آزمون را نیز کسب کرده باشند.

 

شایان ذکر است، دو آزمون قبلی توانمندی تدریس فناوری نانو نیز‌ در تاریخ‌های ۱۱ آذرماه و ۲۳ دی ماه سال جاری برگزار شده و کارنامه داوطلبان در صفحه کاربری آنها در سایت ستاد فناوری نانو قرار گرفته است. سوالات هر سه آزمون نیز بر روی پایگاه اینترنتی ستاد در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

 

گفتنی است، از ابتدای بهمن ماه سال جاری دارندگان گواهی توانمندی تدریس فناوری نانو می‌توانند از حمایت‌های تشویقی ستاد نانو در زمینه برگزاری سمینارهای علمی و ترویجی فناوری نانو برخوردار شوند. آیین نامه این حمایت‌ها در صفحه ترویج سایت ستاد نانو موجود است.