دهمین هم اندیشی نهادهای ترویجی در تهران برگزار شد

دهمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو، صبح یکشنبه، ۲۵ تیرماه با حضور رابطین انجمن‌های علمی و دانشگاهی و کارشناسان ستاد نانو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکیل شد.


دهمین هم‌اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو، صبح یکشنبه، ۲۵ تیرماه با حضور رابطین انجمن‌های علمی و دانشگاهی و کارشناسان ستاد نانو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکیل شد.

 

در این نشست که با حضور بیش از هفتاد درصد مسئولان نهادهای ترویجی، در محل آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، پیرامون روند اجرایی مسابقه نانو و نقش نهادهای ترویجی در برگزاری آن، بحث و تبادل نظر شد.

 

از جمله مباحث و پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد می‌توان به آغاز زمان ثبت نام مسابقه نانو سال آینده از جشنواره نانو، برگزاری آزمون‌های آزمایشی بیشتر و با فواصل بلندتر نسبت به آزمون اصلی، تغییر زمان برگزاری آزمون، اعلام نفرات برگزیده مسابقه به تفکیک رشته‌های تحصیلی، برگزاری آزمون‌های آزمایشی از سوی خود نهادهای ترویجی، و بررسی امکان برگزاری مسابقه به صورت بین‌المللی، اشاره کرد.

 

در پایان این جلسه مقرر شد، به منظور ایجاد فضای رقابتی و شناسایی میزان مشارکت افراد و مقایسه شهرهای مختلف از نظر تعداد مشارکت و توان علمی افراد، آزمون‌های آزمایشی مسابقه سال آینده از طریق سایت آموزش و بوسیله نهادهای ترویجی برگزار شود. و بحث پیرامون سایر موارد مطرح شده به بررسی بیشتر و جلسات بعدی موکول شد.

 

همچنین در این جلسه پیرامون گستردگی سرفصل‌های مسابقه نانو و نکات مثبت و منفی تخصصی‌تر شدن آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت. مهندس عالمی، کارشناس ستاد نانو، در این خصوص گفت: «از آنجا که فناوری نانو یک فناوری گسترده است و همه افراد در تمام زمینه‌ها اطلاعات تخصصی کافی ندارند، سوالات مسابقه در سطحی گسترده اما با درجه سختی متوسط طراحی می‌شود.» 

 

شایان ذکر است، دوره‌های هم‌اندیشی فناوری نانو با هدف آشنایی رابط‌های نهادهای ترویجی با اهداف و آئین‌نامه‌های حمایتی ستاد نانو، ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین این افراد و کسب ایده‌های نو سالانه سه تا چهار بار در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌گردد.

 

گفتنی است، بیش از هفتاد درصد از رابط‌های نهادهای ترویجی ستاد نانو در دهمین هم اندیشی فناوری نانو حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به مراکز دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، تهران شمال، قزوین، علوم تحقیقات، دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه تهران، دانشگاه‌های تربیت مدرس، کاشان، فومن، تبریز، شریف، امیرکبیر، چمران اهواز و شهید رجایی اشاره کرد.