به نظر می‌رسد صنعت نانو در ایران در حال رشد است

دکتر مامون محمد در دومین روز از اولین فروم تخصصی تجاری سازی ایران گفت: «دستاوردهای ایران در زمینه نانو در این‌سال‌ها رشد چشمگیری داشته است.»

دکتر مامون محمد در دومین روز از اولین فروم تخصصی تجاری سازی ایران گفت: «دستاوردهای ایران در زمینه نانو در این‌سال‌ها رشد چشمگیری داشته است.»

 

مامون محمد ضمن اشاره به سمینارهایی که سمیناردهندگان ایرانی درباره فناوری‌‌ها و محصولات تولیدی‌شان ارائه کرده بودند، گفت: «من در این‌سال‌ها شاهد فعالیت‌‌های کشورهای مختلف در زمینه فناوری نانو بوده‌ام. به نظر می‌رسد که صنعت نانو در ایران به خوبی در حال رشد است.»

 

محقق و استاد دانشگاه سوئد، درباره حضورش در این فروم گفت: «این دومین بار است که به ایران می‌آیم. و دومین بار است که در برنامه‌های ستاد نانوی ایران شرکت می‌کنم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. من دکتر بیت الهی و دکتر سرکار را از ۵ سال پیش می‌شناسم. اولین بار من دکتر سرکار را به کنفرانسی که در قطر برگزار کردم، دعوت کردم و ایشان سمینار خوبی ارائه کردند.»

 

رئیس سابق ستاد نانوی کشور مصر، درباره روند دستاوردهای ایران در زمینه فناوری نانو گفت: «من دو سال پیش به خاطر جشنواره نانو به ایران آمدم و خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم. دستاوردها واقعاً قابل توجه هستند. امسال هم برنامه‌ها بسیار جالب بودند و هم فروم بسیار خوب برگزار شد. یادم هست که دو سال پیش حدود ۸۴ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند اما امسال این تعداد به ۱۵۰ شرکت رسیده و خب این رشد چشمگیری است. بنابراین به نظرم تلاش‌هایی که در زمینه فناوری نانو در ایران انجام می‌شوند، بسیار خوب برنامه ریزی شده‌اند.»

 

مامون محمد که سال‌هاست در سوئد به تحقیق و تدریس در زمینه فناوری نانو می‌پردازد، گفت: «مهمترین و بهترین سرمایه‌ای که این کشور دارد نسل جوان تحصیلکرده آن است. من در سوئد ۴ دانشجوی ایرانی دارم و شاهد کیفیت تحصیلی دانشجویان ایرانی هستم. وقتی شنیدم که ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها دارید، خیلی برایم جالب بود. به نظر من این آینده روشن این کشور را نشان می‌دهد.»