لوله‌های بی‌صدا؛ رتبه اول محصولات برگزیده سال ۱۳۹۰

یکی از برگزیده‌های هفتمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، لوله‌های بی‌صدای سه لایه فاضلاب گروه صنعتی وحید بود که رتبه اول بخش محصولات برگزیده سال ۱۳۹۰ را به خود اختصاص داد.

یکی از برگزیده‌های هفتمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو، لوله‌های بی‌صدای سه لایه فاضلاب گروه صنعتی وحید بود که رتبه اول بخش محصولات برگزیده سال ۱۳۹۰ را به خود اختصاص داد.

 

گروه صنعتی وحید که در بخش ساختمان فضای نمایشگاهی پنجمین جشنواره فناوری نانو حضور دارد، سومین سال فعالیت‌ خود را در زمینه تولید انواع لوله‌های آب و فاضلاب به نظاره نشسته است. لوله‌های بی‌صدای تولیدی گروه صنعتی وحید، از سه لایه تشکیل شده که در لایه وسط از نانومواد معدنی که به آن نانو کلی می‌گویند، پر شده است، وجود این لایه موجب می‌شود که صدا از بدنه لوله‌های آب و فاضلاب عبور نکند.

 

 

attachIMG_0016%20(2).jpg

 

 

بیوک صحاف امین، مدیرعامل گروه صنعتی وحید، در خصوص ارتقای محصولات شرکت طی سه سالی که از تولید لوله‌های بی‌صدا می‌گذرد گفت: «طی این سه سال سعی کردیم تمام قطعات مورد نیاز در سیستم لوله‌کشی یک ساختمان را تکمیل کنیم» وی به استفاده از لوله‌های بی‌صدا در مجتمع خلیج فارس شیراز به عنوان یکی از نمونه کارهای انجام شده اشاره کرد.

 

مهندس صحاف در خصوص وضعیت بازار خارجی لوله‌های بی‌صدای تولیدی این شرکت گفت: «صادرات کار ظریفی است و یک فرایند یکروزه نیست، بلکه مستلزم حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین المللی، بازاریابی و رعایت استانداردهای کشور وارد کننده است که همه اینها مستلزم وقت و هزینه است.» وی افزود: «قیمت مواد اولیه مورد نیاز ما با توجه به نوسانات قیمت ارز تغییر می‌کند، اما ما نمی‌توانیم قیمت‌ها را برای خریدار خارجی یک‌شبه تغییر دهیم.» وی ادامه داد: «البته کیفیت محصولات ما با استانداردهای اروپایی کاملا منطبق است و کاملا توانایی رقابت در بازارهای آسیا و اروپا را دارد و در حال حاضر نیز به چند کشور آسیا و اروپا صادرات داریم.»

 

گروه صنعتی وحید فعالیت خود را سه سال پیش با همکاری شرکت پارسا پلیمر شریف شروع کرد. مهندسان این شرکت از طریق مهندسی معکوس نمونه‌های مشابه خارجی، توانستند لوله‌های بی‌صدایی را تولید کنند که بگفته آنها تنها در حدود ۱۷ دسی بل صدا را عبور می‌دهد. این در حالیست که استاندارد میزان صدای موجود در فضای خانگی در حدود ۲۰ دسی بل است. گفتنی است این شرکت از سه کارخانه بزرگ تشکیل شده که همگی تحت برند وحید فعالیت می‌کنند.