جایزه ویژهIBM ‎‏ به خاطر سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌نانو ‏

شرکت ‏IBM‏ جایزه سالیانه ‏Tell‏ ‏ را به خاطر سرمایه‌گذاری در مرکز فناوری‌نانوی ‏Binnig and ‎Rohrer‏ دریافت کرد.

سازمان توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری سوییس، که از ‏شرکت‌هایی که به دنبال توسعه بین‌المللی خود هستند حمایت می‌کند، جایزه سالیانه ‏Tell‏ ‏‏(‏Tell Awards‏) خود را به شرکت ‏IBM‏ اهدا نمود. جایزه مذکور به خاطر ‏سرمایه‌گذاری‌های چشمگیر اخیر این شرکت‌آمریکایی در پروژه‌های سوییس اهدا شده است. ‏شرکت ‏IBM‏ این جایزه را به خاطر سرمایه‌گذاری در مرکز فناوری‌نانوی ‏Binnig and ‎Rohrer‏ دریافت کرده است.
 ‏
مرکز ‏Binnig and Rohrer‏ جدیدترین تحقیقات آزمایشگاه تحقیقاتی ‏IBM‏ در ‏زوریخ است. این مرکز، محل توسعه همکاری راهبردی ۱۰ ساله شرکت ‏IBM‏ و شرکت ‏ETH Zurich‏ در حوزه علوم نانو محسوب می‌شود. دانشمندان این مرکز در زمینه استفاده ‏از ادوات و ساختارهای نانومقیاس جدید برای توسعه فناوری‌های ارتباطات و انرژی تحقیق ‏می‌کنند.
 ‏
برای ساخت این مرکز بیش از ۶۰ میلیون دلار در زمینه زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری شده و ‏‏۳۰ میلیون دلار نیز صرف خرید تجهیزات و ادوات شده است. به گفته ماتیاس کایزرور، معاون ‏تحقیقاتی ‏IBM، «سرمایه‌گذاری این شرکت در مرکز فناوری‌نانوی ‏Binnig and ‎Rohrer، مبتنی بر یک همکاری آزاد بوده است. همکاری با سازمان‌های مطرحی نظیر ‏ETH Zurich‏ و آزمایشگا‌های فدرال فناوری و علوم مواد سوییس (‏Empa‏) مبنای ‏موفقیت حال و آینده این شرکت است». شرکت ‏IBM‏ با این سرمایه‌گذاری، تعهد خود را ‏برای ارتقای پیشگامی و نوآوری فناوری‌نانو در کشور سوییس تقویت می‌کند.
 ‏
مرکز فناوری‌نانوی ‏Binnig and Rohrer‏ دارای زیرساخت‌های پیشرفته برای توسعه ‏علوم نانو است. در این مرکز، دانشمندان و مهندسان شرکت‌های ‏IBM، ‏ETH Zurich‏ وEmpa ‎، پروژه‌های مشترک و مستقل، از تحقیقات بنیادی تا تحقیقات کاربردی و پروژه‌های ‏بازار محور را انجام می‌دهند. ‏