انتشار گزارشی در باره فرصت‌ها و بازار پنجره‌های هوشمند

موسسه نانومارکتس (NanoMarkets) اخیرا گزارشی منتشر کرده که در آن به بررسی بازار پنجره‌های هوشمند از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ پرداخته می‌شود. در این گزارش فرصت‌ها و چالش موجود در مسیر تجاری‌سازی این پنجره‌ها معرفی شده است.

شرکت نانومارکتس (NanoMarkets)، یکی از شرکت‌های تحلیل‌گر بازار، اخیرا اعلام کرده که گزارش جدیدی تحت عنوان Worldwide Smart Windows Markets 2013-2020 منتشر کرده است. این گزارش به تحلیل و پیش‌بینی فرصت‌های موجود در بازار پنجره‌های هوشمند در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، خودروها، هواپیماها و وسائط حمل و نقل عمومی می‌پردازد. در این گزارش بیش از ۷۰ نمایشگاه با آمارهای مربوط به ابعاد و تعداد شرکت‌کنندگان نمایشگاه آمده است. همچنین فناوری‌های مختلفی از قبیل پوشش‌های خارجی غیرفعال، ترموکرومیک و فتوکرومیک مورد بررسی قرار گرفته است. در این گزارش هم فیلم‌ها و هم شیشه‌های در نظر گرفته شده‌اند.
محصولات شرکت‌های زیر در این گزارش قید شده‌اند: ۳M, Asahi Glass, Audi, BMW, Boeing, Cardinal, Chromogenics, Corning, DuPont, DuPont Teijin, Garware, Guardian, Gentex, GKN, GlasNovations, Glassonice, Innovative Glass, InvisiShade, LTI, Mercedes, Mitsubishi, NSG/Pilkington, Pleotint, Polytronix, PPG, Pro Display, RavenBrick, Research Frontiers, Sage, Saint-Gobain, Samsung, Scienstry, Sekisui, SKC, SmartGlass, Solutia/Eastman Chemical, Schott, SPD Control Systems, SwitchLite, Switch Materials, Toray, US e-Chromics, Velux, View, Vision Systems, Volkswagen, Xinology و Zeledyne.
شرکت نانومارک معتقد است که بازار فعلی پنجره‌های هوشمند ۲٫۳ میلیارد دلار است که تا سال ۲۰۱۸ به رقم ۴٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید همچنین این شرکت پیش بینی می‌کند که این بازار تا سال ۲۰۲۰ به رقم ۵٫۳ میلیارد دلار برسد.
این شرکت اعلام کرده که در ۲۶ ماه جون سال ۲۰۱۳ میزبان وبیناری درباره پنجره‌های هوشمند خواهد بود این وبینار به صورت مشترک با شرکت FlexTech Alliance برگزار می شود.
علاقه‌مندان برای شرکت در این وبینار می‌توانند به آدرس https://www3.gotomeeting.com/register/519180638 مراجعه و ثبت نام کنند.
در این گزاش آمده است که مشکلات متعددی در مسیر توسعه و استفاده از پنجره‌های هوشمند وجود دارد که باید این مشکلات مرتفع شوند. برای مثال بسیاری از شرکت‌های ساختمانی و مهندسان ه پنجره‌های هوشمند به عنوان کالایی گرانقیمت نگاه می‌کنند که این موضوع باید مرتفع شود. شرکت‌های تولید کننده پنجره‌های فعال باید بتوانند امکان کنترل کامل ورود گرما و نور را روی شیشه‌ها بوجود آورند. هرچند کشور آمریکا بزرگترین بازار این محصولات است اما چین بیشترین رشد تقاضا را دارد. بازار پنجره‌های خوشمند در چین در حال حاضر ۲۵۸ میلیون دلار است که تا سال ۲۰۱۸ به ۷۴۰ میلیون دلار خواهد رسید. از سوی دیگر بازار خودروهای لوکس، که از این شیشه‌ها استفاده می‌کنند، نیز در چین رو به رشد است به نظر می‌رسد میزان تقاضا در چین از آمریکا نیز بیشتر شود.