راه‌اندازی خط تولید انبوه نانوساختارهای زیرکونیوم

شرکت اینونانو (Innovnano) خط تولید نانوساختارهای زیرکونیوم پایدار شده با یوتیرا را در کشور پرتقال راه‌اندازی کرده است. این خط تولید بر اساس پتنت این شرکت که پیش از این به ثبت رسیده راه‌اندازی شده است.

اینونانو یکی از شرکت‌های تولیدکننده پودرهای سرامیکی با عملکرد بالا است. این شرکت اخیرا خط تولید نانوساختارهایی از جنس زیرکونیوم پایدار شده با یوتیرا را راه‌اندازی کرده است. این خط تولید که محصولاتی با ۳ و ۴ درصد مولی تولید می‌کند، در پارک فناوری کویمبرا در کشور پرتقال واقع شده است. این کارخانه امکان تولید انبوه تا ۱۰۰۰ تن در سال را دارد. با این امکانات جدید، اینونانو قادر خواهد بود تا تولید نانوساختارهای خود را از مقیاس کوچک آزمایشگاهی به مقیاس صنعتی برساند با این کار اینونانو تولید پودرهای نانوساختار خود را به صورت تجاری در می‌آورد.
در این خط تولید جدید، فناوری سنتز منحصر‌به‌فرد اینونانو موسوم به EDS وجود دارد که به صورت کامل خودکار است. هر چند که این سیستم خودکار است اما یک فرآیند کنترل کیفی دقیق در مسیر تولید وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان محصولات هر دوره تولید را مورد بررسی قرار داد تا از یکنواختی کیفیت محصولات تولید شده مطمئن شد. با این کار می‌توان از وجود ویژگی‌های از پیش تعیین شده در محصول مطمئن شد؛ همچنین عملکرد و خواص مختلف نانوساختارها نیز از این طریق کنترل می‌شود. این خط تولید در مقایسه با روش‌های رایج تولید پودرهای سرامیکی از مزیت‌هایی برخوردار است برای مثال این پودرها متراکم‌تر، کوچک‌تر و از نظر شیمیایی یکنواخت‌تر از پودرهای تولید شده با روش‌های رایج است. با این ویژگی‌ها خواص پودرها نظیر سختی‌ آنها بیشتر خواهد شد.
پروتکل‌های تضمین کیفیت نظیر فرآیندهای کنترل کیفیت در هر دوره تولید، در چند مرحله مختلف انجام می‌شود. این مراحل از ابتدا یعنی از ماده خام اولیه تا رسیدن به محصول است. تست‌های صنعتی روی این محصول با پارامترهای بسیار سخت‌گیرانه انجام شده است تا کیفیت محصول برای هر دوره تولید با استانداردها تطبیق داده شود. در این تست‌ها مقدار اکسید، خلوص شیمیایی و اندازه ذرات و عملکرد مکانیکی این محصول مشخص می‌شود.
آلبوکورکو از مدیران این شرکت می‌گوید: راه‌اندازی این خط تولید وضعیت ما را در بازار برای پاسخگویی به نیاز مشتریان تضمین می‌کند، بنابراین پس از این، صرف‌نظر از مقدار حجم مورد نیاز متقاضیان، ما می‌توانیم نیازمندی‌های آنها را در دراز مدت تامین کنیم.
این شرکت موفق به ثبت پتنتی برای تولید انبوه این نانوساختار شده است.