عرضه تجاری نانوپوشش محافظ تلفن‌های همراه در کره جنوبی

شرکت لیکویپل (Liquipel) تولیدکننده فیلم نازک و محافظ ادوات الکترونیکی است. این فیلم که حاوی نانوساختارهایی است می‌تواند تلفن‌های همراه را از خطر خیس شدن حفظ کند. لیکوپیل اخیرا شعبه فروشی در شهر سئول کره جنوبی افتتاح کرده است.

شرکت لیکویپل (Liquipel) یکی از پیشروان فناوری WaterSafe™ برای استفاده در تلفن‌های همراه است. این شرکت اعلام کرد که یک شعبه خرده فروشی در شهر سئول کره جنوبی افتتاح کرده است. مشتریان می‌توانند از طریق این خرده فروشی ادوات الکترونیکی شخصی نظیر آیفون، سامسونگ گلکسی، آیپد، تبلت و آیپاد را مجهز به لیکوپیل کنند.
لیکوپیل نام فرآیندی است که در آن یک پوشش نازک مولکولی روی ادوات الکترونیکی ایجاد می‌شود تا آنها را از خطر خیس شدن و آسیب دیدن بعد از تماس با سیالاتی نظیر آب مصون دارد. این محصول موفق به دریافت جایزه ادیسون در سال ۲۰۱۲ شد. این فناوری جایزه‌های متعددی از جمله Popular Science را برنده شده‌است. همچنین شرکت لیکوپیل به‌عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر از سوی نشریه اینترپرونر انتخاب شده‌است. محصول این شرکت در کشورهای مختلف از جمله آمریکا، استرالیا، هنگ کنگ، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، امارات و عربستان سعودی عرضه شده‌است.
این کوان چن از مدیران این شرکت می‌گوید: ما خوشحالیم که موفق به عرضه این محصول در شهر سئول شده‌ایم. این محصول، ماحصل پیشرفت‌هایی در بخش پیوند مولکولی بوده که نتایج آن به صورت پتنتی به ثبت رسیده است. با این فرآیند می‌توان پوششی آبگریز ایجاد کرد که دارای نانوساختارهایی در سطح خود است. این پوشش کاملا نامرئی بوده و ظاهر دستگاه را تغییر نمی‌دهد.
کیوین بیکون از موسسان این شرکت می‌گوید: ما خوشحال هستیم که درهای این محصول را به سوی مردم کره باز کرده‌ایم. در ماه‌های آینده عرضه این محصول افزایش خواهد یافت.
ابیشک بینایکیا از مدیران بخش توسعه کسب و کار این شرکت می‌گوید: لیکوپیل، محصولی است که می‌تواند ادوات الکترونیکی را از گزند آسیب‌های رایج مصون دارد. کره جنوبی یکی از بازارهای اصلی ما است.
طی ماه‌های اینده این شرکت قصد دارد تا محصول جدیدی موسوم به Liquipel Skins™ را به بازار کره جنوبی عرضه کند. این محصول، رنگ‌ها و الگوهای مختلفی دارد و قادر است عمر ادوات الکترونیکی را افزایش دهد.