کسب حمایت مالی برای توسعه و تجاری‌سازی نانوابزار زیستی

شرکت آکسفورد نانوپور تکنولوژیز (Oxford Nanopore Technologies) موفق به کسب حمایت مالی ۵۶٫۴ میلیون پوندی شده‌است. این شرکت دو دستگاه مبتنی بر نانوحفره تولید کرده است که در بخش شناسایی رشته‌های دی‌ان‌ای می‌تواند به کار گرفته شود.

شرکت آکسفورد نانوپور تکنولوژیز (Oxford Nanopore Technologies) در حوزه سیستم‌های آنالیز مولکولی مبتنی بر نانوحفره فعال است. این شرکت انگلیسی اخیرا بخشی از سهام خود را در بورس عرضه کرده است. این شرکت ۱۳٫۵ درصد از سهام خود به مبلغ ۵۶٫۴ میلیون پوند را برای فروش عرضه کرده است.
آکسفورد نانوپور در اکتبر سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که از طریق واگذاری بخشی از سهام خود به بخش خصوصی مبلغ ۴۰ میلیون پوند حمایت مالی به‌دست آورده است. این شرکت از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۵ در مجموع ۱۴۵ میلیون پوند حمایت مالی به‌دست آورده است.
شرکت آکسفورد نانوپور از ۲۵ نوامبر ۲۰۱۳ برای تست MinION Access Programme ثبت‌نام می‌کند و سایت برای این ثبت‌نام تا اوایل سال ۲۰۱۴ باز خواهد بود به شکلی که علاقمندان با سپرده‌گذاری ۱۰۰۰ دلار نزد این شرکت می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند؛ این مبلغ پس از اتمام کار به متقاضی بازگردانده می‌شود. این برنامه به شکلی طراحی شده‌است که محققان بتوانند توالی‌سنجی دی‌ان‌ای را به سادگی انجام دهند. MinION یک دستگاه قابل حمل بوده که رشته‌های دی‌ان‌ای و آر‌ان‌ای را آنالیز می‌کند.
جردن سانگرا مدیر این شرکت می‌گوید: آکسفورد نانوپور یک شرکت مستقل و در حال رشد است. دستگاه قابل حملی که ما ساخته‌ایم به شکلی طراحی شده‌است که بتواند بر مشکلات رایج در مسیر توالی‌سنجی غلبه کند و محدودیت‌های آن را نداشته باشد. ما از یک روش غیرمعمول برای معرفی دستگاه خود به محققان حوزه ژنومیک استفاده کردیم. ما امکان دسترسی به این دستگاه را برای کاربران مختلف فراهم کردیم. به اعتقاد من این کاربران بهترین کسانی هستند که می‌توانند به ما بگویند دستگاه جدید ما چه کاربردهایی داشته و چه کمکی به آنها در مسیر تحقیقات‌شان می‌کند. ما نیز به آنها کمک می‌کنیم تا به اهداف‌شان برسند.
جردن سانگرا می‌افزاید: این جلب حمایت مالی اخیر می‌تواند موقعیت ما را در تجاری‌سازی این فناوری تقویت کند. ما قصد داریم به پیشگامی خود در مسیر فناوری حسگر نانوحفره‌ای ادامه دهیم. ما بیش از ۳۰۰ پتنت ثبت شده داریم.
لازم به ذکر است این شرکت دو محصول را برای حسگری مولکولی با استفاده نانوحفره تولید کرده است که می‌تواند در حوزه‌هایی نظیر پزشکی و صنایع دفاعی مورد استفاده قرار گیرد.