حمایت مالی وزرات دفاع آمریکا از یک شرکت تولیدکننده نانولوله‌کربنی

وزارت دفاع آمریکا در قالب برنامه‌ای موسوم به DPA Title III از شرکت نانوکمپ تکنولوجیز (Nanocomp Technologies) 18.5 میلیون دلار حمایت کرده است. از آنجایی که محصولات مبتنی بر نانولوله کربنی شرکت نانوکمپ مورد نیاز وزرات دفاع آمریکا است، این شرکت مورد حمایت مالی قرار گرفته است.

شرکت نانوکمپ تکنولوجیز (Nanocomp Technologies) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد است که به ویژه روی محصولات حاوی نانولوله کربنی فعالیت دارد. این شرکت اعلام کرد که موفق به کسب حمایت مالی ۱۸٫۵ میلیون دلاری از سوی برنامه‌ای موسوم به DPA Title III شده‌است. این حمایت مالی برای تولید دوغاب‌ و بافته‌هایی از جنس نانولوله کربنی جهت استفاده در وزارت دفاع و همچنین عرضه در بازار برای استفاده در صنایع مختلف است.
هدف از برنامه DPA Title III آن است که مواد و محصولات مورد نیاز وزارت دفاع تهیه شود، موادی که در حال حاضر صنایع آمریکا امکان تولید و عرضه آن را ندارند. این مواد برای تولید محصولات مورد نیاز وزرات دفاع ضروری بود اما چالش‌هایی در مسیر تولید آنها وجود دارد.
محصولات نانولوله کربنی شرکت نانوکمپ شایستگی خود را برای استفاده در صنایع دفاعی ثابت کرده است. به همین دلیل در سال ۲۰۱۱ مبلغ ۲٫۲ میلیون دلار از سوی این برنامه به شرکت نانوکمپ پرداخت شد تا بتواند کارخانه جدیدی به مساحت ۳۰ هزار فوت مربع ایجاد کند.
پیتر آنتونیت از مدیران شرکت نانوکمپ می‌گوید: حمایت مالی جدید که به شرکت ما اختصاص داده شده می‌تواند ظرفیت تولید ما را افزایش داده و همچنین به افزودن تجهیزات جدید به خط تولید ما کمک شایانی کند. این که دولت آمریکا در شرایط کنونی که بودجه دولت کاهش یافته، اقدام به حمایت مالی از شرکت نانوکمپ نموده نشان دهنده این است که محصولات ما توانسته نیاز وزارت دفاع را مرتفع کند. ما توانسته‌ایم روی اقتصاد منطقه نیز تاثیر مثبت گذاشته و وضعیت کسب و کار را بهبود دهیم. علاوه‌براین، در طول دو سال آینده نانوکمپ می‌تواند بیش از ۶۰ فرصت شغلی جدید ایجاد کند که بیشتر آنها در بخش تولید خواهد بود.
در حال حاضر از ترکیبات مبتنی بر نانولوله کربنی که توسط شرکت نانوکمپ تولید می‌شود در ساخت محصولات مختلفی نظیر سیم و کابل سبک، قطعات ماهواره و هواپیما استفاده می‌شود. رشته‌های CTex™ CNT و چسب EMshield™ به جای مس در تولید کابل‌ استفاده می‌شود تا وزن کابل‌ها را کاهش دهد؛ با این کار می‌توان مصرف سوخت را تا ۷۰درصد کاهش داد. استفاده از این کابل‌ها می‌تواند انتشار گاز دی‌اکسید کربن را تا صدها میلیون پوند در سال کاهش دهد.