نسل جدید نمایشگرهای نقاط ‌کوانتومی با ضخامت سه میلی‌متر

طی سال‌های اخیر ضخامت نمایشگرها کاهش یافته و کیفیت آنها نیز افزایش یافته است. اخیرا شرکت کیو‌دی‌ویژن (QD Vision, Inc) قطعه الکترونیکی موسوم به Color IQ™ را به بازار عرضه کرده است که به تولیدکنندگان نمایشگرها اجازه می‌دهد تا ضخامت نمایشگرهای نقاط کوانتومی را کاهش دهند در حالی که کیفیت نمایشگر افت نکند.

شرکت کیو‌دی‌ویژن (QD Vision, Inc) یکی از شرکت‌های تولیدکننده نانومواد در جهان است که در بخش تولید نمایشگر و تجهیزات نوری نیز فعالیت دارد. یکی از فناوری‌های جدید کیو‌دی‌ویژن، ساخت نمایشگر با استفاده از نقاط کوانتومی است که در نهایت منجر به ساخت نمایشگرهایی با توانایی نمایش “تمام طیف رنگی” شده‌است (تمام طیف یا Full Gamut فناوری نمایش دقیق تمام طیف‌های رنگی است-مترجم).
شرکت کیو‌دی‌ویژن اعلام کرده است که اخیرا یک قطعه نوری جدید موسوم به Color IQ™ را به بازار عرضه کرده که قابل نصب روی ال‌سی‌دی‌ها است. این قطعه موجب کاهش ۲۵درصدی ضخامت نمایشگرهای نقاط کوانتومی شده‌است. با این کار نمایشگرهای نقاط کوانتومی این شرکت تبدیل به نازک‌ترین و کاراترین نمایشگر نقاط کوانتومی با توانایی تولید تمام طیف رنگی می‌شود.
با این قطعه ۳ میلیمتری، ال‌سی‌دی‌های بزرگ می‌توانند نازک‌تر شده درحالی‌که توانایی نمایش رنگ‌های آنها افتی نداشته باشد. علاوه‌براین، تولیدکنندگان نمایشگرها می‌توانند با استفاده از این قطعه، طراحی نمایشگرها را به نحوی دلخواه تغییر دهند و در نهایت نمایشگرهایی متناسب با نیاز مشتریان خود تولید کنند.
جیسون کارلسون از مدیران شرکت کیو‌دی‌ویژن می‌گوید: تمایل بازار به سوی نمایشگرهای نازک‌تر با کیفیت رنگ بالا است؛ این موضوع موجب می‌شود تا قطعات الکترونیکی نمایشگرها متراکم و کوچک‌تر شوند. ما تلاش کردیم تا شرایطی ایجاد کنیم که مشتریان ما بتوانند براساس نیاز بازار نمایشگرهای خود را طراحی کنند. در واقع ما نه تنها همسو با جهت روال بازار حرکت کرده‌ایم بلکه سعی داشتیم که روی این سمت و سو تاثیرگذار نیز باشیم.
در حال حاضر مشتریان می‌توانند با انتخاب یکی از محصولات سونی براویا، تماشای تمام طیف‌های رنگی را روی نمایشگرهای خود تجربه کنند.
این قطعه جدید در حال حاضر به تولید انبوه رسیده و می‌توان آن را از بازار تهیه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و داده‌های فنی این قطعه به پایگاه اینترنتی http://www.qdvision.com/contact/ مراجعه کنید.