راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید گرافن جهان

بزرگترین خط‌تولید گرافن جهان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ تن فیلم گرافنی شفاف در کشور چین آغاز به کار کرد. این کارخانه که با سرمایه ۱۶ میلیون دلاری تاسیس شده، قرار است فیلم‌های گرافنی با ابعاد ۱۵ اینچ تولید کند که از آن برای تولید فیلم‌های شفاف رسانا جهت ساخت ادوات الکترونیکی شفاف استفاده خواهد شد.

بزرگترین کارخانه تولید گرافن جهان در چین آغاز به کار کرد. شرکت نینگبو مورش تکنولوژی (Ningbo Morsh Technology) اخیرا موفق به راه‌اندازی خط تولید گرافن با ظرفیت سالانه ۳۰۰ تن شده است. این خط تولید قرار بود در آگوست سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کند که با اندکی تاخیر اخیرا شروع به کار کرده است.
مسئولان چینی امیدوارند که این خط تولید در مدت ۵ سال ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۶٫۳۵ میلیارد دلار آمریکا) درآمد داشته باشد. اگر این کارخانه بتواند با ظرفیت ۳۰۰ تن در سال گرافن تولید کند لقب بزرگترین خط تولید گرافن در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.
سرمایه اولیه این خط تولید ۱۰۰ میلیون یوان (۱۶ میلیون دلار) بوده که توسط نینگبو مورش تکنولوژی سرمایه‌گذاری شده است. محصول تولید شده توسط این شرکت، فیلم گرافنی با ضخامت یک لایه اتمی با ابعاد ۱۵ اینچ است. از این گرافن در تولید پنل‌های شفاف لمسی استفاده خواهد شد. براساس قرارداد منعقد شده با گوانگدونگ ژینگ‌یانگ (یک شرکت تولید کننده ادوات الکترونیکی در چین)، مقرر شده تا سالانه ۱۰ میلیون فیلم شفاف گرافنی توسط این خط تولید برای گوانگدونگ ژینگ‌یانگ تولید شود. این قرارداد همکاری تا ۵ سال آینده ادامه خواهد داشت.