ثبت پتنت درباره ابزار تولید انبوه گرافن

تولید انبوه گرافن با کیفیت بالا یکی از چالش‌های پیشرو در تجاری‌سازی گرافن محسوب می‌شود. شرکت سی‌وی‌دی ایکویپمنت (CVD Equipment) اخیرا روشی برای تولید انبوه گرافن ارائه کرده است. این شرکت در حال ثبت پتنت مربوط به این ابزار جدید است.

شرکت سی‌وی‌دی ایکویپمنت (CVD Equipment) یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات رسوب شیمیایی از فاز بخار است. این شرکت در حال ثبت پتنت جدیدی درباره تولید انبوه گرافن با هزینه کم است؛ محصول به‌دست آمده دارای کیفیت و ابعاد بالایی است.
لئونارد روسنبام مدیر این شرکت می‌گوید: مشتریان از ما می‌خواهند تا ابزاری برای تولید گرافن‌هایی با ابعاد بزرگ برای‌ آنها بسازیم، گرافن‌هایی که علاوه‌بر ابعاد، کیفیت بالایی نیز داشته باشند. این کار موجب تسهیل تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر گرافن می‌شود. ما مفتخریم که روشی برای رفع این مشکل ارائه کرده‌ایم که با استفاده از آن می‌توان گرافن‌هایی با ابعاد و ویژگی‌های مختلف تولید کرد تا بتوان از آنها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. یکی از مزایای روش جدید ما این است که می‌توان حجم تولید گرافن را افزایش داد.
این دستگاه که به EasyTube® CVD graphene systems موسوم است، می‌تواند زیرلایه‌های منفردی به ابعاد ۲۰۰ یا ۳۰۰ نانومتر ایجاد کند که این بستگی به خط ‌تولید دارد. کارلهاینز استروبل از مدیران این شرکت می‌گوید: تجربه ۳۱ ساله ما در بخش تولید ادوات CVD به ما کمک کرد تا ابزاری را جهت تولید فیلم‌های گرافنی ارائه کنیم.
درباره شرکت CVD
این شرکت در بخش طراحی و ساخت تجهیزات CVD برای مصارف مختلف فعالیت دارد. تجهیزات این شرکت برای استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر تولید گرافن، LED، نانوسیم، نانولوله، پوشش‌های هوشمند و باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.