آغاز به کار دوره توان‌افزایی نهادهای ترویجی فناوری نانو

اولین دوره توان‌افزایی نهادهای ترویجی فناوری نانو، در راستای افزایش همکاری بین ستاد توسعه فناوری نانو و نهادهای ترویجی، صبح امروز چهارشنبه، ۲۳ بهمن‌ماه در محل سازمان پژوهش‌‌های علمی وصنعتی ایران آغاز به کار کرد.

اولین دوره ‌توان‌افزایی نهاد‌‌های ترویجی فناوری نانو با حضور انجمن‌های علمی، هسته‌های علمی بسیج دانشجویی، شرکت‌های آموزشی‌-‌ترویجی و گروه‌های نانو موسسه‌ها و پژوهشکده‌ها از سراسر کشور، صبح امروز آغاز شد و تا روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه به کار خود ادامه خواهد داد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی، افزایش همکاری بین نهادهای ترویجی و ستاد نانو، آشنایی نهادها و گروه‌های دانشجویی با اهداف، ساختار و برنامه‌های این ستاد، افزایش روحیه کارگروهی و انتقال تجربیات موفق و همچنین آگاهی از دغدغه‌ها و مشکلات گروه‌های دانشجویی و نهادهای ترویجی فناوری نانو اعلام شده است.
گفتنی است، نهادها و گروه‌ها برای شرکت در این دوره از بالغ بر ۳۰ شهر از ۲۲ استان کشور گردهم‌ آمده‌اند. در مجموع ۶۰ گروه و انجمن دانشجویی از ۵۰ دانشگاه از سراسر کشور در این دوره حضور دارند.
در راستای آشنایی نهادها با ستاد توسعه فناوری نانو، یک مجموعه ارائه شامل ۷ بخش به نام نانو در ایران در این دوره درنظر گرفته شده است که طی آن بخش‌های مختلف ستاد نانو (شبکه آزمایشگاهی، کارگروه صنعت و بازار، کارگروه ترویج و فرهنگ‌سازی، کارگروه توسعه منابع انسانی،‌ موسسه خدمات فناوری تا بازار، کارگروه سیاستگذاری) به معرفی فعالیت‌ها، آیین‌نامه‌ها و حمایت‌های ستاد نانو و همچنین بررسی دستاوردها و پژوهش‌های موفق در کشور در حوزه نانو می‌پردازند.
همچنین در راستای افزایش روحیه کارگروهی، در طول برگزاری دوره توان‌افزایی دو بازی آموزشی با عنوان بانک جهانی و برج‌سازی برگزار می‌شود و طی آن شرکت‌کنندگان مورد آموزش و ارزیابی قرار می‌گیرند.
در اولین دوره توان‌افزایی نهادهای ترویجی فناوری نانو دو هم‌اندیشی، با عناوین «پانزدهمین هم اندیشی نهادهای ترویجی فناوری نانو» و «هم اندیشی شرکت‌های آموزشی و ترویجی» برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است این دوره آموزشی در روز جمعه ۲۵ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.