توافق‌نامه‌ همکاری برای تجاری‌سازی نانوابزار تشخیص سرطان

اخیرا توافق‌نامه ‌همکاری میان شرکت منهتن ساینتیفیکس و مرکز سرطان ام‌دی آندرسیون به امضاء رسیده است که براساس آن طرفین روی راهبرد جدیدی برای شناسایی زودهنگام سرطان کار خواهند کرد.

شرکت منهتن ساینتیفیکس (Manhattan Scientifics) توافق‌نامه همکاری را با مرکز سرطان ام‌دی آندرسیون دانشگاه تگزاس به امضاء رسانده است. براساس این توافق‌نامه طرفین روی توسعه فناوری شناسایی زودهنگام سرطان که توسط ادوارد فلین به‌دست آمده همکاری خواهند کرد. فلین موسسه منهتن ساینتیفیکس و محقق ارشد شرکت سنیور ساینتیفیکس است (منهتن ساینتیفیکس از شرکت‌های اقماری سنیور ساینتیفیکس است). سنیور ساینتیفیکس به دنبال تجاری‌سازی فناوری شناسایی سرطان به روش غیرمخرب است، این فناوری که به‌صورت پتنت ثبت شده با استفاده از شناساگرهای مغناطیسی بسیار حساس می‌تواند محل تومور را شناسایی کند. دقت و حساسیت این روش هزاران برابر بیشتر از فناوری‌های فعلی است.
شرکت منهتن ساینتیفیکس با همکاری موسسه ملی سلامت ابزار جدیدی ارائه کرده که می‌تواند گامی موثر در مسیر شناسایی سرطان‌ها باشد. این ابزار جدید یک پیشرفت بزرگ فراتر از دستگاه‌هایی همچون سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی و پی‌ای‌تی است.
شرکت سنیور ساینتیفیکس از شرکت ام‌دی آندرسون درخواست کرده تا این سیستم جدید را تست کند دلیل این امر، وجود تجهیزات بسیار پیشرفته در مرکز سرطان‌شناسی شرکت ام‌دی آندرسون است.
ام‌دی آندرسون نیز به درخواست همکاری شرکت سنیور ساینتیفیکس پاسخ مثبت داد تا بتواند از تجربیات و تجهیزات خود در جهت توسعه این فناوری استفاده کند، در‌صورت موفقیت این دستگاه، گامی در مسیر شناسایی زودهنگام سرطان برداشته می‌شود. در برخی سرطان‌ها شناسایی زودهنگام کلید اصلی فرآیند درمان است.
شرکت سنیور ساینتیفیکس از نانوذرات اکسید آهن و رنگ‌های زیستی برای هدف‌گیری گیرنده‌های موجود روی سلول‌های سرطانی استفاده کردند. نانوذرات بعد از متصل شدن به سلول‌های سرطانی، توسط میدان مغناطیسی دستگاه شناسایی می‌شوند. تشخیص سلول‌های سرطانی از روی محل تجمع نانوذرات انجام شده و حساسیت آن نسبت به روش‌های فعلی بسیار بالاتر است.
پیش از این همکاری مشترک، این دو شرکت همکاری غیررسمی با یکدیگر داشتند که با استفاده از پتانسیل‌های موجود در دو شرکت مسیری برای گرفتن تاییدیه‌های لازم از مرکز غذا و داروی آمریکا ایجاد شود. با آغاز همکاری مشترک میان دو شرکت، شرکت سنیور ساینتیفیکس نسل جدید دستگاه خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ در اختیار ام‌دی آندرسون قرار خواهد داد. ام‌دی آندرسون اولین شرکتی است که از این دستگاه در برنامه‌های تشخیص سرطان استفاده می‌کند.