توافق‌نامه‌ای برای توسعه و بازاریابی نانوحامل‌های دارویی

دانشگاه کالیفرنیا توافق‌نامه‌ای با شرکت سونرجی (Sonrgy) امضاء کرده که در آن حق توسعه و بازاریابی فناوری نانوحامل‌های شیمی درمانی را به این شرکت واگذار کرده است.

شرکت سونرجی (Sonrgy) یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده فناوری‌های رهایش هوشمند دارو اخیرا اعلام کرده که توافق‌نامه‌ای با دانشگاه کالیفرنیا برای خرید لیسانس فناوری رهایش دارو با اولتراسونیک امضاء کرده است. براساس این توافق‌نامه، شرکت سونرجی حق توسعه و بازاریابی این فناوری را در سراسر جهان به‌دست آورده است. انحصاری کردن حق استفاده از این فناوری مانع استفاده رقبا از آن شده که این کار یک گام حیاتی برای ورود این فناوری به بیمارستان‌ها است.
براساس تحقیقات انجام شده توسط سادیک اسنر از دانشگاه کالیفرنیا، فناوری SonRX می‌تواند چالش موجود در مسیر رهایش نانوداروها را مرتفع کند. مایکل بنچیکول از مدیران این شرکت می‌گوید ما از این که وارد مرحله جدیدی از تجاری‌سازی این فناوری شدیم خرسندیم.
شرکت سونرجی یک شرکت زیست فناوری در ساندیگو بوده که روی توسعه روش‌های شیمی درمانی فعالیت می‌کند. هدف این شرکت، افزایش شانس زنده ماندن بیماران سرطانی و همچنین افزایش کیفیت زندگی میلیون‌ها بیمار سرطانی از دیگر اهداف این شرکت محسوب می‌شود. سونرجی روی توسعه نانوحامل‌های دارویی ایمن کار می‌کند تا از آنها به‌عنوان حمل‌کننده داروهای شیمی درمانی برای از بین بردن تومورهای سرطانی استفاده کند. این نانوحامل‌ها می‌توانند دوز بالایی از دارو را مستقیما درون تومور رهاسازی کنند؛ این کار با امواج فراصوت انجام می‌شود. این حاملین دارو، دارو را مستقیما به درون تومور رهاسازی می‌کنند در نتیجه اثرات منفی جانبی آنها به حداقل می‌رسد؛ دلیل این امر جلوگیری از پخش دارو در سراسر بدن است. این نانوحاملین، دارو را پیش از جراحی به تومور می رسانند تا حجم تومور کوچک شود همچنین بعد از جراحی نیز این حاملین می‌توانند موجب ممانعت از رشد مجدد سلول سرطانی شود. در برخی از سرطان‌ها، رشد مجدد تومور بعد از جراحی اجتناب‌ناپذیر بوده که توسط این روش می‌تواند رشد تومور را کنترل کرد. با این روش می‌توان سرطان‌های مختلفی را درمان کرد و اثربخشی روش های شیمی درمانی را بهبود داد، همچنین اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی را به حداقل رساند.