۲۴۰ طرح به دبیرخانه دومین مسابقه prototype ارسال شد

تعداد ۲۴۰ طرح به دبیرخانه دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه محصولات فناوری نانو ارسال شد. مهلت ارسال آثار ۳۰ بهمن ماه پایان یافت.

دریافت طرح‌ برای دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه محصولات نانو ۳۰ بهمن ماه سال جاری به پایان رسید. این مسابقه ویژه دانشجویان، اساتید، شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز و مؤسسات فعال در حوزه فناوری نانو با اهدافی چون ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری، و ‏آشنایی و ترغیب فناوران به سمت ‏تولید نمونه اولیه ‏محصول، برگزار شده است.‏

در طول مدت ارائه آثار به دبیرخانه مسابقه، تعداد ۲۴۰ طرح دریافت شد که ارزیابی اولیه این طرح‌ها تا ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۲ به پایان خواهد رسید. توزیع طرح های ارسال شده به دبیرخانه مسابقه بر حسب حوزه صنعتی فناوری نانو در نمودار زیر آمده است.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

از میان شرکت کنندگان در مسابقه ۵۲% در مقطع کارشناسی ارشد و ۴۸% هم در مقطع دکتری تخصصی هستند. در مرحله اول این مسابقه، طرح‌ها در دو دسته سازمانی و دانشجویی ارسال شده که در ادامه اطلاعات توزیع شرکت کنندگان آمده است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

شایان ذکر است طرح‌های منتخب از میان ۲۴۰ طرح ارسال شده به دبیرخانه دومین مسابقه ساخت نمونه اولیه، امکان ارائه در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو (غرفه «طرح‌های نوآورانه») را خواهند داشت.

همانند ششمین نمایشگاه فناوری نانو از طرح‌های ارائه شده در هفتمین نمایشگاه، تا سقف ۱۰ میلیون تومان حمایت خواهد شد. این حمایت شامل ۳ میلیون تومان حمایت نقدی و تا سقف ۷ میلیون تومان حمایت در قالب خدمات تجاری‌سازی از طریق موسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان خواهد بود. همچنین از میان نمونه‌های نمایش داده شده در غرفه، سه نمونه، بر مبنای رأی کمیته داوران مسابقه، به عنوان بهترین‌های مسابقه ساخت نمونه اولیه انتخاب و در مراسم تقدیر از برترین‌های نانوی کشور مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

گفتنی است اولین مسابقه ساخت نمونه اولیه محصولات نانو در تابستان ۹۲ و با شرکت ۶۸ طرح برگزار گردید که از میان این طرح ها ۱۲ طرح در غرفه طرح‌های نوآورانه ششمین نمایشگاه فناوری نانو به نمایش درآمد.