بازار جهانی نانولوله‌های کربنی

بر اساس گزارشی جدید، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی نانولوله‌های کربنی در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۵٫۵ درصد افزایش یابد.

نانولوله‌های کربنی در مقایسه با مواد کنونی مورد استفاده، کاربردهای متنوعی دارند. تولیدکنندگان کشورهای مختلف جهان، به دنبال توسعه مواد پایداری هستند که بتوانند با هزینه‌های سرسام‌آور انرژی مقابله کنند.

نانولوله‌های کربنی (CNTs) به سوالات متعدد و پیچیده مربوط به توسعه پایدار در حال و آینده پاسخ می‌دهد. بر اساس گزارش جدیدی که توسط شرکت ریسرچ اند مارکت منتشر شده است، انتظار می‌رود که ارزش بازار جهانی نانولوله‌های کربنی در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۵٫۵ درصد افزایش یابد. این گزارش، بخش‌های مختلف بازار CNTs را پوشش داده و پویایی‌های بازار، روندها و چشم‌انداز جهانی آن را ارائه و زنجیره ارزش نانولوله‌های کربنی را تجزیه و تحلیل کرده است. برخی از محورهای اصلی گزارش جدید عبارتند از:

•    پیش‌ران‌های کلیدی مختلف محرک بازار CNTs
•    فرصت‌ها و محدودیت‌های مهم بازار
•    تجزیه و تحلیل شاخص‌های ورود به بازار بر اساس مدل پورتر
•    کانال‌های توزیع مختلف برای صنایع و مصرف‌کنندگان نهایی.

گزارش فوق، نانولوله‌های کربنی را در ۵ بخش کاربردی مختلف طبقه‌بندی می‌کند. این طبقات عبارتند از: الکترونیک و نیمه‌هادی‌ها؛ شیمیایی و پلیمر؛ باتری‌ها و خازن‌ها؛ انرژی، پزشکی و کامپوزیت‌ها؛ و هوا -فضا و دفاعی. ارزش بازار جهانی CNTs در سال ۲۰۱۲ حدود ۹۲۶٫۳ میلیون دلار برآورد می‌شود و انتظار می‌رود ارزش بازار این بخش با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۱۵٫۵ درصد تا سال ۲۰۱۸ به ۲۳۹۸٫۴ میلیون دلار افزایش یابد.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، کشورهای حوزه اقیانوس آرام با تسلط بر بازار CNTs، چهل و دو درصد درآمد کل این بازار را به خود اختصاص دادند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی www.researchandmarkets.com مراجعه نمایند.