علیرغم رکود جهانی اقتصاد، نوآوری در محصولات و ضرورت رعایت مقررات زیستمحیطی، پیشرانهای اصلی گسترش تقاضای بازار جهانی نانوپوششها است.
بازار جهانی نانوپوششها
علیرغم اینکه صنعت عمومی پوششها افول کرده است، اما بخشهای مهندسی سطوح پوششی خاص، به خاطر نیازهای صنایع بامصرف بالایی نظیر نفت و گاز و الکترونیک، رشد چشمگیری داشته است. در این راستا، نانوپوششها دربرگیرنده فرصتهای بازار جدیدی در بازار جهانی پوششها میباشد. ویژگیهایی نظیر عایق حرارتی، استحکام، مقاومت در برابر خوردگی، ضدآتش، خودتمییز شوندگی و بسیاری از خواص فیزیکی و شیمیایی دیگر، باعث افزایش گسترده استفاده از مواد نانوساختار شده است.
براساس گزارش جدیدی که منتشر شده است، به طور خوشبینانه، درآمد جهانی نانوپوششها در سال ۲۰۱۱ میلادی، حدود ۱۵۵۹ میلیون دلار بوده است. علیرغم رکود جهانی اقتصاد، نوآوری در محصولات و ضرورت رعایت مقررات زیستمحیطی، پیشرانهای اصلی گسترش تقاضای بازار این بخش بوده است.
براساس گزارش جدید، به طور خوشبینانه انتظار میرود که درآمد جهانی حاصل از بازار نانوپوششها تا سال ۲۰۱۷ میلادی، با نرخ رشد ترکیبی ناخالص سالیانه ۲۷٫۲۵ درصد، به ۷۸۲۱ میلیون دلار افزایش یابد.
طی ۵ تا ۱۰ سال آینده، بازار نانوپوششها در بخشهای مختلف رشد خواهد کرد. در بخشهایی نظیر پزشکی، الکترونیک و نمایشگرها، پردازش مواد غذایی و لوازم خانگی به خاطر لزوم ارتقای قابلیتهای بهداشتی و بهبودهای گسترده مبتنی بر نانوپوششها، شاهد رشد گسترده استفاده از نانوپوششها خواهیم بود. بازار بخش نظامی نیز به خاطر افزایش کاربرد پوششهای ضدخوردگی، بیشترین سهم بازار این بخش را در اختیار خواهد داشت. همچنین استفاده از پوششهای ضدخوردگی و فوق مستحکم در صنعت نفت و گاز نیز افزایش خواهد یافت.
محورهای اصلی این گزارش عبارتند از:
• روشهای تولید و انواع پوششها
• بخشبندی پوششها براساس نوع ضدمیکروبی، ضدخش/ضدخوردگی/ضدآب، خودتمییزشونده، آسان تمییز شونده و … .
• نقشآفرینان کلیدی بازار
• ساختارها، درآمدها و پیشرانهای اصلی بازار
• بازارهای مصرف نهایی اصلی نظیر هوا- فضا، خودروسازی، ساختمانسازی و حفاظت بیرونی، مراقبتهای خانگی، نساجی، پزشکی، انرژی، نظامی، غذا و نوشیدنی، ادوات و دریایی.
• وضعیت بیش از ۲۶۰ شرکت، شامل تشریح فناوری، اهداف بازار و درآمدهای تخمینی آنها در سال ۲۰۱۰
متن کامل این گزارش ۲۸۲ صفحهای به قیمت ۹۹۰ پوند از طریق نشانی قابل خریداری است.