همکاری دو دانشگاه آمریکایی و سنگاپوری برای تاسیس موسسه نانوپزشکی

موسسه بین‌المللی فناوری‌نانو (IIN) وابسته به دانشگاه نورث وسترن آمریکا با همکاری دانشگاه بین‌المللی نانیانگ (NTU) در کشور سنگاپور، با همکاری یکدیگر به دنبال تاسیس موسسه نانوپزشکی هستند.

موسسه بین‌المللی فناوری‌نانو (IIN) وابسته به دانشگاه نورث وسترن آمریکا  با همکاری دانشگاه بین‌المللی نانیانگ (NTU) در کشور سنگاپور، با همکاری یکدیگر به دنبال تاسیس موسسه نانوپزشکی هستند. هر دو دانشگاه با سرمایه‌گذاری‌های کلان خود به دنبال ایجاد این موسسه تحقیقاتی چند میلیون دلاری هستند تا از طریق آن بر حوزه کاربردهای پزشکی فناوری‌نانو، تمرکز نمایند. در قالب این همکاری، دو دانشگاه مبلغ ۷۰ میلیون دلار برای تاسیس این موسسه تحقیقاتی جهانی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

حوزه پزشکی از جمله عرصه‌هایی است که انتظار می‌رود فناوری‌نانو اثرات گسترده‌ای بر روی آن داشته و جامعه از مزایای آن منتفع خواهد شد. انتظار می‌رود ساخت این مرکز جدید، منجر به پیشرفت‌های گسترده در این زمینه گردد. موسسه جدید از محققانی که پروژه‌های مشترک در زمینه تشخیص بیماری‌ها، درمان و روش‌های دارورسانی هدفمند انجام می‌دهند، حمایت خواهد کرد.
به گفته پرفسور مورتون شاپیرو، رییس دانشگاه نورث وسترن ، «این همکاری فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در زمینه قوت‌های هر دو دانشگاه برای استفاده از فناوری‌نانو جهت بهره‌برداری از راهکارهای مبتنی بر آن، برای رفع معضلات حوزه پزشکی است».  

 موسسه بین‌المللی فناوری‌نانوی دانشگاه نورث وسترن، سازمانی است که از تحقیقات بین‌رشته‌ای در زمینه توسعه کاربردهای دگرگون‌ساز فناوری‌نانو نظیر نانوپزشکی حمایت می‌کند. این موسسه که در سال ۲۰۰۰ میلادی ایجاد شده است، اولین مرکز ملی تامین مالی شده در حوزه فناوری‌نانو است. این موسسه تاکنون بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار در زمینه تحقیقات، آموزش و زیرساخت‌های فناوری‌نانو  سرمایه‌گذاری کرده است.