ارائه دستگاه الکتروریسندگی ارزان قیمت برای تحقیقات دانشگاهی

شرکت المارکو (Elmarco) برای تامین نیاز بخش دانشگاهی، دستگاه الکتروریسندگی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که امکان تولید نانوالیاف از جنس مختلف را فراهم می‌کند. مزیت این دستگاه قیمت کم آن نسبت به نمونه‌های مشابه است.

شرکت المارکو (Elmarco) دستگاه الکتروریسندگی جدیدی برای استفاده در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ارائه کرده است. این دستگاه می‌تواند تحقیقات حوزه نانوالیاف را ساده‌تر کند.
پیش از این المارکو دستگاه Nanospider™ (“NS”) LAB را ساخته بود، این دستگاه، نسخه جدید دستگاه تحقیقاتی تولید نانوالیافی است که در سال ۲۰۰۵ به بازار عرضه شده بود که به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های جهان در حوزه تولید نانوالیاف شناخته شد.
این دستگاه الکتروریسندگی برای تولید نانوالیاف طراحی شده که برای ساخت آن از تجربیات و نظرات مشتریان که طی سال‌ها به این شرکت منعکس شده استفاده شده‌است. کاز نوموتو مدیرعامل شرکت المارکو می‌گوید: ما چشم به بازار و نظرات مشتریان خود داریم. این محصول جدید با توجه به نیاز محققان دانشگاهی که با نانوالیاف کار می‌کنند ساخته شده‌است.
در تمام محصولات المارکو از سیستم الکترود سیمی ایستایی استفاده شده‌است. این سیستم اغلب به‌عنوان فناوری Gen2 المارکو شناخته می‌شود. نسل قبلی این فناوری به Gen1 ملقب است که در آن از الکترود فلزی جامد استفاده می‌شد. مزیت روش استفاده از الکترود عبارتند از: نرخ تولید بالا، یکنواختی کیفیت محصول، انعطاف‌پذیری در استفاده از پلیمرهای مختلف، پایداری در عملکرد.
آلس گاردین از مدیران این شرکت می‌گوید: وقتی دستگاه NS 1WS500U را دو سال قبل رونمایی کردیم، به سرعت تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین محصولات بازار شد. البته این محصول جزء دستگاه‌های گرانقیمت بازار محسوب می‌شد. ما قصد داشتیم که برای مراکز تحقیق و توسعه صنعتی و همچنین قشر دانشگاهی که توان مالی محدودتری دارند دستگاه دیگری تولید کنیم.
این دستگاه جدید برای محققان علم مواد که با فرآیندهای تولید غشاهای نانوالیافی درگیر هستند و کسانی که روی تغییر شرایط و پارامترهای الکتروریسندگی کار می‌کنند، طراحی و ساخته شده‌است. این دستگاه مجهز به یک سیستم کنترل‌گر دقیق بوده که نانوالیاف را با قطر مشخصی تولید می‌کند، این ابزار برای تحقیقات آزمایشگاهی در حوزه غشاء‌ها، فیلتراسیون هوا و سیالات و همچنین پزشکی مناسب است.
المارکو با این دستگاه جدید موقعیت خود را در بازار تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی تثبیت می‌کند. آسیا یکی از مهمترین بازارهای هدف شرکت المارکو است به همین دلیل این شرکت نمایشگاه نانوتک ۲۰۱۴ توکیو را برای رونمایی از این محصول انتخاب کرده است.