همکاری‌ مشترک برای تولید نانوفیلم حسگر لمسی

شرکت تری‌ام (۳M) با همکاری شرکت کامبریوس (Cambrios) موفق به تولید فیلم‌های حسگر لمسی مبتنی بر نانوسیم نقره شده‌است.

شرکت تری‌ام (۳M) اعلام کرد که خط تولید فیلم‌ حسگر لمسی جدید خود را با نام تجاری فیلم نانوسیمی نقره الگودار (۳M™ Patterned Silver Nanowire Film) را راه‌اندازی کرده است. شرکت تری‌ام برای تولید این فیلم از تجربیات دو شرکت دیگر استفاده نموده است. این شرکت قصد دارد تا حجم تولید فیلم‌های لمسی خود را در سال ۲۰۱۴ به ۶۰۰ هزار مترمربع در ماه برساند، این فیلم‌ها شامل فیلم حسگر لمسی نانوسیم نقره الگودار، فیلم حسگر لمسی مش فلزی الگودار و فیلم حسگر لمسی اکسید قلع تیتانیوم پیشرفته ۳M است. این افزایش ظرفیت موجب می‌شود تا این شرکت بتواند بخشی از نیاز بازار برای تولید صفحات لمسی نظیر تبلت، لب‌تاپ و مانیتور را تامین کند.

filereader.php?p1=main_79e34aa1ced0705c3

نانوسیم نقره الگودار ۳M از جوهر نانوسیم نقره شرکت کامبریوس (Cambrios) ساخته شده که این جوهر توسط ۳M روی زیرلایه پلی‌استر الگوگزاری شده‌است. فیلم نهایی، بسیار شفاف است به‌طوری که می‌تواند ۸۹ درصد از نور وارد شده را از خود عبور دهد.
مقاومت این فیلم‌ها می‌تواند با تغییر پوشش سطحی از ۴۵ تا ۱۰۰ اهم در هر مترمربع تغییر کند؛ این بدان معناست که پاسخ‌دهی این فیلم‌ها بسیار سریع بوده و موجب رضایت مصرف‌کننده خواهد شد.
این فیلم‌‌ها می‌توانند در ابعاد بالا ساخته شود بنابراین می‌توان در تولید تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند بزرگ و همچنین تلویزیون‌هایی با ابعاد بالاتر از ۴۶ اینچ از آنها استفاده کرد. این فیلم‌ها برخلاف ورق‌های اکسید قلع تیتانیوم کاملا انعطاف‌پذیر هستند بنابراین محدودیت شکل برای تولید ادوات الکترونیکی ایجاد نمی‌کند و می‌توان نسل جدید حسگرهای لمسی انحناء‌دار با قابلیت رول‌شدن را با این فیلم‌ها تولید کرد.
وویل دیول‌جاکویچ مدیرعامل شرکت ۳M می‌گوید فیلم نانوسیم نقره شرکت ما با همکاری یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید حسگرهای لمسی تولید شده‌است. این فیلم ماحصل ترکیب فیلم‌های نوری شرکت ۳M و جوهرهای نانوسیم نقره شرکت کامبریوس است. این محصول جدید امکان تولید نمایشگر‌های قابل رول‌شدن را برای مشتریان ما فراهم می‌کند. این همکاری مشترک موجب ارتقاء کیفیت این محصول شده به‌طوری که می‌تواند بازار فروش ما را گسترش دهد. با افزایش حجم تولید، مصرف‌کنندگان این فیلم‌ها می‌توانند این محصول را در حجم‌های بالا تهیه کنند.