خرید شرکت نساجی نانوتکس توسط شرکت کریپتون

شرکت کریپتون یکی از بزرگترین تولیدکنندگان منسوجات در جهان، اقدام به خرید شرکت نانوتکس کرده است. نانوتکس یکی از شرکت‌های تولیدکننده منسوجات مبتنی بر فناوری‌نانو است.

رندی روبین مدیر شرکت کریپتون (CRYPTON INC) اعلام کرد که این شرکت اقدام به خرید شرکت نانوتکس (NANO-TEX®) کرده است. نانوتکس یک شرکت فعال در حوزه نساجی است که دارای محصولاتی با نام‌های تجاری GAP, TARGET, MAIDENFORM, BASS PRO SHOPS, NORDSTROM, LAND’S END, FISHER-PRICE است. این شرکت از فناوری‌نانو برای بهبود کیفیت محصولات نساجی استفاده می‌کند برای مثال نانوتکس موفق به ایجاد خواص ضدآب، ضدچروک و کنترل بو در منسوجات شده‌است. این شرکت در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۸۰ میلیون دلار فروش در سراسر جهان داشته است.
ویبور رز می‌گوید: ما از این که شرکت کریپتون اقدام به خرید شرکت ما کرده بسیار خوشحال هستیم. خرید نانوتکس توسط کریپتون موجب می‌شود تا رشد این شرکت تداوم یافته و همچنین بازار هدف این شرکت گسترش می‌یابد. در نهایت رقابت‌پذیری شرکت کریپتون نیز در صنایع نساجی بهبود می‌یابد.
روبین می‌گوید: این یک خرید راهبردی برای ما محسوب می‌شود که موجب افزایش بازار هدف ما می‌شود. Aquapel® یکی از فناوری‌های جدید این شرکت است که برای تیم تحقیقاتی شرکت ما بسیار جالب توجه است.
شرکت کریپتون به دنبال ایجاد نام‌های تجاری برتر در بازار است، به همین دلیل طی چند سال اخیر با ایجاد خلاقیت و نوآوری موفق به ایجاد برندهای تازه‌ای در بازار شده‌است.
روبین می‌گوید: تنها راه ادغام توانمندی و پتانسیل‌های دو شرکت این است که این دو بتوانند تجربیات خود را با هم به اشتراک بگذارند. هر یک از ما منابع خود را در این هم‌افزایی به اشتراک می‌گذاریم که این کار منجر به تقویت هر دو شرکت می‌شود.
از این پس نانوتکس دفتر مرکزی خود را در پردیس شرکت‌های کریپتون واقع در بلوم‌فیلد هیلز راه‌اندازی خواهد کرد اما دفاتر فروش خود را در آمریکا، آسیا، هند و اروپا حفظ خواهد کرد. علاوه‌براین نانوتکس مراکز توزیع و پخش محصولات خود را در هنگ‌کنگ، بلژیک، مینلند، چین و آمریکا حفظ خواهد کرد.
شرکت کریپتون از سال ۱۹۹۳ پتنت‌های متعددی در حوزه نساجی به ثبت رسانده و محصولات بسیاری را روانه بازار کرده است. تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون یارد از منسوجات این شرکت در سراسر جهان تولید و به فروش رسیده است، در بسیاری از مناطق جهان از کاخ سفید تا کاخ باکینگهام و در بسیاری از منازل مردم در اروپا و آمریکا این منسوجات استفاده می‌شود.