حق لیسانس جدید شرکت مرک در حوزه نانو زیست‌فناوری

شرکت نانو بیو به تازگی با یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت مرک، توافق‌نامه حق‌لیسانس به امضا رسانده است.

شرکت نانو بیو (NanoBio) به تازگی با یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت مرک (Merck)، توافق‌نامه حق‌لیسانس به امضا رسانده است. بر اساس این توافق‌نامه، شرکت مرک، حق استفاده از فناوری‌ ادجوونت نانوامولسیون (NE) شرکت نانوبیو را کسب کرده است.
در چارچوب این توافق نامه، شرکت مرک حق بهره‌برداری انحصاری از ادجوونت (adjuvant) نانوامولسیون شرکت نانوبیو را برای استفاده در زمینه واکسن ویروس (intranasal respiratory syncytial (RSV و حق غیرانحصاری برای استفاده از آن در واکسن آنفلوآنزای فصلی اینترانسال و یا واکسن آنفلوآنزای فصلی یونیورسال(Flu) را کسب کرده است. بر اساس این توافق، شرکت نانوبیو، پیش‌پرداختی را دریافت کرده و در مراحل مختلف، مبالغ توافق شده را با تایید مراجع ذیصلاح مبنی بر توسعه واکسن RSV و Flu دریافت خواهد کرد. همچنین این شرکت به ازای فروش واکسن‌های RSV و Flu، از شرکت مرک، مبالغی را نیز به عنوان حق امتیاز (royalties) دریافت خواهد کرد.
پلت‌فورم فناوری NanoStat® شرکت نانوبیو، از یک نانوامولسیون جدید روغن در آب ( oil-in-water) استفاده میکند که قادر به رسانش و ادجوونت انواع آنتی‌ژن‌های چندگانه است.
شرکت نانوبیو، یک شرکت خصوصی فعال در زمینه داروسازی زیستی است که بر توسعه و تجاری‌سازی واکسن‌ها و درمان‌های اثربخش، در قالب پلت‌فورم فناوری ثبت شده‌ی NanoStat® خود می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در ایالت میشیگان واقع شده است.