تولید حافظه‌های ۱۵ نانومتری توسط شرکت توشیبا

با تولید این محصول جدید، شرکت توشیبا به فناوری کوچکترین تراشه دنیا با فرایند ۱۵ نانومتری دست یافته است.

شرکت توشیبا به تازگی اعلام کرده است که اولین فناوری پردازش ۱۵ نانومتری دنیا را تولید کرده وآن را 
توسعه داده است. این فناوری، در حافظه‌های قابل حمل  NAND flash memories) 16) گیگابایتی قابل استفاده است.
تولید انبوه این فناوری جدید از اواخر ماه آوریل سال جاری  در شرکت یوکایچی آغاز خواهد شد. تجهیزات تولید حافظه (NAND (fab شرکت توشیبا، جایگزین نسل دوم فناوری پردازش ۱۹ نانومتری این شرکت خواهد شد. در حال حاضر، مرحله دوم fab ساخته می‌شود و فناوری جدید در آن به کار خواهد رفت.
با تولید این محصول جدید، شرکت توشیبا به فناوری کوچکترین تراشه دنیا با فرایند ۱۵ نانومتری دست خواهد یافت. سرعت نوشتن تراشه‌های جدید در مقایسه با فناوری پردازش ۱۹ نانومتری، ۱٫۳ برابر است.
در حال حاضر شرکت توشیبا از فناوری پردازش ۱۵ نانومتری استفاده 
می‌کند و به دنبال آغاز تولید انبوه آنها تا ماه ژوئن سال جاری است. این شرکت، دستگاه‌های کنترلی برای حافظه‌های قابل حمل NAND و به دنبال آن کاربردهایی را نیز برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها توسعه خواهد داد. در نهایت شرکت توشیبا با توسعه یک فرمانبر کنترل‌کننده، به دنبال افزایش کاربردهای این فناوری جدید در لپ‌تاپ‌ها است.
توشیبا دائماً در حال پیگیری توسعه نقشه ی راه فناوری خود بوده و با استفاده از پردازش‌گرهای جدید در تولید، رقابت‌پذیری و عملکرد محصولات خود را تقویت خواهد کرد. این شرکت با نگاه به آینده و از طریق ارتقای نوآوری محصولات خود و پاسخ به نیازها و خواسته‌های متنوع مشتریان، پیشگامی خود را در بازارهای جهانی ادامه خواهد داد.