ثبت پتنتی درباره نانوابزار تشخیص طبی

شرکت نانومیکس (Nanomix) جدیدترین پتنت خود را که مربوط به نانوابزار تشخیص طبی است در اداره ثبت پتنت ژاپن به ثبت رسانده است. این شرکت به دنبال ساخت کیت‌ها و ابزارهای تشخیص طبی قابل حمل است.

شرکت نانومیکس (Nanomix) یکی از پیشروان تولید آزمایشات تشخیص طبی است که محصولات گوناگونی برای تشخیص دقیق بیماری­­­ها  دارد. 
اخیراً، این شرکت اعلام کرده است که پتنت مربوط به دستگاه تشخیص طبی توسط اداره ثبت پتنت ژاپن تایید شده‌است. این دستگاه آزمایش میکروسیالی، یکی از اساسی‌ترین بخش‌های سیستم تشخیص طبی Nanomix POC است که می‌توان آن را به‌ راحتی حمل کرد. (آزمایش POC به آزمایشهای تشخیص طبی گفته می‌شود که به شکلی ساده‌سازی شده اند که بیمار می‌تواند شخصاً، آن را در منزل انجام دهد و نیازی به ابزارهای پیچیده نداشته باشد. برای مثال می توان به آزمایش قند خون اشاره کرد. مترجم) از این کیت تشخیص طبی می‌توان برای آزمایش نمونه‌های خونی استفاده کرد. این پتنت هم جنبه مکانیسم و ساختار و هم تولید این کیت را نمایش می‌دهد.

رونق بازار جهانی آزمایشات POC، رو به افزایش است به طوری که از ۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۸٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ افزایش خواهد یافت. این رشد چشمگیر، به دلیل کاهش هزینه کیت‌ها و دستگاه‌های تشخیص طبی خانگی است که موجب می‌شود پزشک یا بیمار بتواند به سرعت به نتایج آزمایش خود دست یابد. کشور ژاپن ، به تنهایی، ۱۰ درصد از بازار جهانی تست‌های POC مربوط به بیماری‌های قلبی را در اختیار دارد. گردش مالی این بازار حدود یک میلیارد دلار است.
نانومیکس یکی از شرکت‌های تولید کننده ی حسگرهای الکترونیکی نانومقیاس در جهان است که روی نسل جدید آزمایش های POC مطالعه می‌کند. این شرکت در پی ساخت تست‌های ساده، ارزان و با عملکرد بالا است که بتواند نتایج را به سرعت در اختیار بیماران قرار دهد. ابعاد این کیت‌ها و دستگاه‌ها بسیار کوچک است و می‌توانند ابزارهایی یک‌بار مصرف باشند. معمولا برای هر بیماری یک کیت ویژه ساخته می‌شود.