ثبت ۱۹۵۰ میلیارد ریال تقاضای خرید تجهیزات‌‌ نانو در Iranlab Expo 2014

در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ۲۶۳۲ مورد تقاضا برای خرید تجهیزات ایرانی حوزه فناوری نانو ثبت شده‌است.

از مجموع ۲۰۰ شرکت حاضر در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، ۳۳ شرکت‌ تجهیزات‌ساز فعال در زمینه فناوری نانو، بیش از ۲۰۰ دستگاه آزمایشگاهی و صنعتی پرکاربرد در حوزه فناوری نانو را عرضه کرده‌اند.

به گزارش دبیرخانه دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، در مجموع تعداد ۲۶۳۲ پیش‌فاکتور به ارزش ۱۹۵۰ میلیارد ریال به منظور خرید تجهیزات فناوری نانوی ارائه شده در نمایشگاه مذکور به ثبت رسیده است.

 شایان ذکر است که مجموع کل پیش‌فاکتورهای ثبت شده در زمان برگزاری دومین نمایشگاه ساخت ایران، ۲۱ هزار مورد با ارزش بیش از ۶۳۰ میلیارتومان ازسوی مسئولان این نمایشگاه اعلام شده است.

محصولاتی همچون: میکروسکوپ تونل‌زنی روبشی، میکروسکوپ نیروی اتمی، مغناطیس‌سنج نمونه مرتعش، الکتروریسی، الکتروفورز موئینه، انواع سامانه‌های لایه‌نشانی و لایه‌برداری، تجهیزات کروماتوگرافی گازی و دو بعدی، سامانه‌های تخلخل سنجی و اندازه‌گیری سطح ویژه، تجهیزات تولید نانوپودر و نانوکلوئیدهای فلزی، ازجمله تجهیزاتی است که در حوزه فناوری نانو در دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، برای فروش عرضه شدند.

لازم به ذکر است بیشتر این تجهیزات با حمایت و برنامه‌ریزی ستاد نانو تولید شده‌است و ۴۶ دستگاه نیز تأییدیه نانومقیاس را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است، مجموع قراردادهای خرید تجهیزات حوزه ی فناوری نانوی که در نخستین نمایشگاه ساخت ایران که اردیبهشت ماه سال ۹۲ برگزارشد، ۵۵۰ مورد بوده است.

دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی از هفتم تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و طی آن ۲۰۰ شرکت، بیش از ۴۵۰۰ محصول خود را ارائه کردند.