حضور ستاد نانو در بیست و یکمین نمایشگاه ایران اگروفود۲۰۱۴

ستاد توسعه‌ی فناوری نانو با حضور در ایران اگروفود۲۰۱۴ به همراه پنج شرکت فعال فناوری نانو در حوزه‌ی صنایع کشاورزی و موادغذایی٬ به معرفی فناوری نانو و دستاوردهای آن در این صنایع پرداخت.

ستاد توسعه‌ی فناوری نانو با هدف ایجاد بستری مناسب جهت تعامل بین فناوران نانو و صنعت‌گران حوزه‌ی کشاورزی و موادغذایی و حمایت از شرکت‌های فعال نانویی در راستای معرفی و ارائه محصولات و تجهیزات جدید، در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، موادغذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته که در روزهای نهم تا دوازدهم خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد٬ حضور یافت.

در این نمایشگاه شرکت‌های نانو فناوران خاور (دستگاه فیلتراسیون صنعتی)٬ بسپار پیشرفته شریف (بسته‌بندی‌های نانوکامپوزیتی)٬ پیام‌آوران نانوفناوری فردانگر (دستگاه نانوکاویتاسیون)٬ زیست پژوهان خاورمیانه (دستگاه جاذب اتیلن) و مهندسی نانو فناوری زیستی (نانوسموم) به معرفی و عرضه محصولات خود پرداختند.

گفتنی است٬ قسمتی از غرفه ستاد نانو نیز در این نمایشگاه به ارائه ۱۲ پایان‌نامه‌ی نانویی که در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی انجام شده است، اختصاص داده شد تا علاوه بر معرفی دستاوردهای علمی فناوری نانو در این زمینه در دانشگاه‌ها٬ زمینه صنعتی شدن این پایان‌نامه‌های کاربردی نیز فراهم شود.

در طول برگزاری این نمایشگاه بیش از ۱۵۰ نشست جهت سفارش خرید محصولات نانویی صورت گرفته است. همچنین ۵۰ نشست تعاملی نیز در راستای ایجاد همکاری با برخی از نهادها و کارخانه‌های حوزه‌ی کشاورزی و مواد غذایی در زمینه‌ی نیازهای صنعت در حوزه‌ی نانو از جمله بسته‌بندی و کودهای مبتنی بر فناوری نانو انجام شده است.

لازم به ذکراست٬ مهم‌‌ترین اهداف برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته، معرفی توانمندی‌ها و پیشرفت‌های کشور در حوزه‌ی کشاورزی و غذائی، ارتقاء سطح مبادلات تجاری کشورمان در جهت توسعه‌ی صادرات غیر نفتی، آشنائی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان با آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی حوزه‌ی کشاورزی و غذائی داخلی و خارجی، اشتغال و کارآفرینی، ارتقاء دانش و تبادل اطلاعات بین شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برای رقابت سالم و هدفمند در عرصه این صنعت و ایجاد فضا برای ارتباط مستقیم تولیدکنندگان با مصرف‌کنندگان است.

گفتنی است٬ در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذائی، ماشین آلات و صنایع وابسته (ایران اگروفود ۲۰۱۴)؛ ۷۰۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۱۶۵ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان حضور داشتند و جدیترین کالاها، تولیدات و خدمات خود را ارائه کردند.