کنسرسیوم تولیدی نانو بیو به دنبال تولید حسگرهای پوششی

این طرح، اولین پروژه این کنسرسیوم است که هدف آن، توسعه‌ی ادوات الکترونیکی پایش عملکرد انسان می‌باشد.

کنسرسیوم تولیدی نانو بیو (NBMC) با انتخاب طرح پیشنهادی دانشگاه ماساچوست، به دنبال توسعه‌ی زیرسیستم قطعات حسگرهای پوششی است. این طرح، اولین پروژه‌ی این کنسرسیوم است که هدف آن، توسعه‌ی ادوات الکترونیکی پایش عملکرد انسان است. مجموع اعتبار پروژه مذکور، حدود ۴۵۰ هزار دلار است که ۵۰ درصد آن توسط آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا (AFRL) و ۵۰ درصد دیگر نیز توسط شرکای صنعتی این پروژه، نظیر شرکت جنرال الکتریک تأمین خواهد شد. دانشگاه کینکیناتی از دیگر همکاران این پروژه است.
به گفته‌ی اسکات مایلر، مدیر آزمایشگاه سطوح و نانوساختارهای تحقیقات جهانی جنرال الکتریک، «این تحقیقات نه تنها می‌تواند بر کاربردهای نظامی اثرات چشمگیری داشته باشد، بلکه بر مشاغل پر استرس نیز تأثیرگذار خواهد بود». مدیر فنی تیم پروژه مذکو،ر دکتر جیمز واتکین از مؤسسه‌ی مهندسی و علوم پلیمر است.
به گفته‌ی مالکوم تامسون، مدیر عامل کنسرسیوم تولیدی نانو بیو، «این پروژه، اولین پروژه‌ی تأمین مالی شده از پروژه‌های چهارگانه‌ای است که توسط دانشگاه ماساچوست آغاز شده و منعکس کننده‌ی روش‌های تحقیقاتی و تفکر خلاقانه‌ای است که تاثیر زیادی بر بهینه‌سازی ایمنی و اثربخشی نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا دارد.»