راهنمای توسعه‌ی محصولات فناوری نانو

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا به تازگی سه سند راهنمای نهایی و پیش‌نویس یک سند راهنمای جدید را منتشر کرده است که در چارچوب آن‌هادر زمینه‌ی استفاده از فناوری‌ نانو در محصولات، شفافیت قانونی بیشتری را برای صنعت، ارائه کرده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) به تازگی سه سند راهنمای نهایی و پیش‌نویس یک سند راهنمای جدید را منتشر کرده است که در چارچوب آن‌ها، استفاده از فناوری‌ نانو شفافیت قانونی بیشتری را برای صنعت، پیش بینی کرده است.
یکی از این اسناد نهایی، رویکرد کلی FDA برای تمامی محصولاتی است که این سازمان برای آن‌ها مقررات تدوین کرده است. دو سند دیگر و پیش‌نویس راهنمای جدید نیز رهنمودهای ویژه‌ای را برای حوزه‌های مواد غذایی، محصولات بهداشتی و خوراک حیوانات ارائه کرده است.
به گفته‌ی مارگارت هامبورگ، عضو کمیسیون FDA، «هدف این سازمان، تضمین مسیرهای قانونی شفاف و قابل پیش‌بینی مبتنی بر بهترین علوم رایج، برای حمایت از توسعه‌ی مسوولانه‌ی محصولات فناوری ‌نانو است.»
این اسناد منعکس کننده‌ی تفکر کنونی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، بعد از دریافت پیشنهادات مردم در مورد اسنادی است که در این موضوعات، پیش از این منتشر شده بود.
تمامی اسناد چهارگانه، تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا قبل از اینکه محصولات خود را وارد بازار کنند، با FDA مشورت کنند. مشاوره با این سازمان در مراحل اولیه توسعه‌ی محصول، به تولیدکننده این امکان را می‌دهد تا درک متقابلی از مسائل قانونی و علمی خاص محصولات فناوری ‌نانو داشته باشد و به سؤالات مربوط به ایمنی، اثربخشی، اثرات سلامت عمومی و وضعیت قانونی آن‌ها پاسخ دهد.
متن کامل این اسناد با عناوین ذیل به طور رایگان ازطریق نشانی قابل دریافت است :http://www.nanowerk.com/nanotechnology-news/newsid=36193.php
• راهنمای نهایی برای صنعت: توجه به این امر که آیا محصولی که FDA در مورد آن قانون‌گذاری کرده است، مبتنی بر فناوری ‌نانو است.
• راهنمای نهایی برای صنعت: ایمنی نانومواد در محصولات بهداشتی.
• راهنمای نهایی برای صنعت: ارزیابی اثرات تغییرات اساسی در فرایند تولید، شامل فناوری‌های نوظهور، در زمینه‌ی وضعیت ایمنی و مقررات افزودنی‌های غذایی و ارتباط عناصر غذایی
• پیش‌نویس راهنما برای صنعت: استفاده از نانومواد در خوراک حیوانات