همکاری مشترک برای مطالعه‌ی کاربردهای درمانی نانوداروی ضد سرطان

شرکت بیندتراپیوتیکس برای مطالعه‌ی کاربردهای درمانی نانوداروی خود قرارداد همکاری با شرکت روچ منعقد کرده است. این دو شرکت قرار است روی نانوداروی موسوم به آکورینز که خواص ضدسرطان دارد مطالعه کنند.

شرکت بیندتراپیوتیکس (BIND Therapeutics) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید نانودارو است که در حال حاضر نانودارویی موسوم به آکورینز (AccurinsTM) را در مراحل آزمایش بالینی دارند. این شرکت به تازگی اعلام کرده که همکاری مشترکی را با شرکت روچ (Roche) آغاز کرده است. دو شرکت در این پروژه قصد دارند تا روی کاربردهای درمانی داروی آکورینز مطالعه کنند. شرکت روچ از فناوری لیگندهای هدف‌گیر که به صورت انحصاری در اختیار این شرکت است برای مطالعه داروی آکورینز استفاده خواهد کرد.
اسکات مینیک از مدیران شرکت بیند می‌گوید: «این همکاری مشترک با شرکت روچ که یکی از شرکت‌های پیشرو و خلاق محسوب می‌شود، موجب تثبیت موقعیت ما در حوزه نانودارو خواهد شد. ترکیب فناوری نانومهندسی ما و تجربیات شرکت روچ موجب می‌شود تا این فناوری جدید بتواند وارد حوزه‌های درمانی جدیدی شود.»
شرکت بیند قصد دارد تا از تجهیزات نانومهندسی خود برای توسعه این نانوداروی جدید استفاده کند. در این بین از همکاری دیگر شرکت‌ها نیز بهره‌مند خواهد شد. BIND-014 یک دارو از خانواده آکورینز حاوی دوستاکسل است که آزمایش‌های بالینی آن با موفقیت انجام شده است. این دارو به عنوان داروی شیمی‌درمانی برای مبارزه با سرطان طراحی شده است. BIND-014 در حال حاضر وارد فاز دوم آزمایش‌های بالینی شده است که در آن از این دارو برای درمان سلول‌های بزرگ سرطان ریه و سلول‌های سرطان پروستات مقاوم در برابر دارو استفاده می‌شود.
بیند همکاری مشترکی با شرکت‌های مختلف از جمله آمگن (Amgen Inc)، فیزر (Pfizer Inc) و استرازنکا (AstraZeneca AB) دارد.