آغاز تولید انبوه حافظه‌های مبتنی بر فناوری ۲۰ نانومتری

شرکت سامسونگ، به تازگی تولید انبوه رَم‌های DDR3 با مصرف کم ۶ گیگابایتی را با استفاده از فناوری پردازش ۲۰ نانومتری پیشرفته آغاز کرده است.

شرکت سامسونگ، که از شرکت‌های مطرح دنیا در تولید حافظه‌های پیشرفته می‌باشد، به تازگی تولید انبوه رَم‌های DDR3 با مصرف کم (LPDDR3)  شش گیگابایتی را با استفاده از فناوری پردازش ۲۰ نانومتری پیشرفته آغاز کرده است.
تراشه‌های حافظه تلفن‌های همراه جدید، بسیار کارا بوده و با نگه داشتن شارژ باتری بالا، امکان بارگزاری سریع نرم‌افزارهای مربوطه برای وسایل همراه با صفحه بزرگ را با دقت بالاتر فراهم می‌کند.
به گفته جیهو بائک، معاون بازاریابی حافظه شرکت سامسونگ، «فناوری رَم LPDDR3 شش گیگابایتی ۲۰ نانومتری این شرکت، راهکارهای حافظه بسیار پیشرفته را برای تلفن‌های همراه به ارمغان خواهد آورد». به گفته وی «شرکت سامسونگ با همکاری گسترده مشتریان جهانی خود، به دنبال ارائه راهکارهای حافظه نسل آینده بوده تا بتواند در بخش‌های مختلف و گسترده بازار استفاده شود». سرعت انتقال داده‌ها در LPDDR3 جدید شرکت سامسونگ، ۲٫۱۳۳ مگابیت به ازای یک ثانیه است.
بهره‌برداری از فرایند ۲۰ نانومتری جدید سامسونگ در مقایسه با فرایندهای قبلی، منجر به افزایش ۳۰ درصدی بهره‌وری می‌شود. این شرکت در آینده نیز به معرفی و تولید محصولات DRAM تلفن همراه ۲۰ نانومتری پیشرفته‌تر ادامه خواهد داد تا بتواند خط تولید محصولات خود را تقویت کرده و با حفظ پیشگامی خود در بازار DRAM تلفن همراه، به توسعه هرچه بیشتر بازار خود در بخش‌های تبلت، ادوات قابل پوشش، تلفن‌های هوشمند و … کمک کند.